Србија на прагу ЕКОНОМСКОГ БУМА - Уложено нам се враћа ЧЕТВОРОСТРУКО ВИШЕ!
Ако кажемо да добри путеви развијају туризам, нећемо измислити топлу воду, поготово не у Србији, богатој термалним бањама.
Али када бисмо знали да ти и сви други туристички центри враћају четири пута више уложеног новца у путну инфраструктуру, онда је то права рачуница.
Судећи према најавама из министарства грађевинарства ове године Србију чека прави инфраструктурни бум пошто ће поред завршетка радова на источном и јужном краку коридора 10 и на деоницама коридора 11 од Обреновца до Прељине почети изградња два нова аутопута - моравског коридора од Прељине до Појата и аутопут ка БиХ, односно деоница Сремска Рача - Кузмин.
Радови на коридорима 10 и 11 биће, како кажу у министарству, завршени до лета, када би требало да почне изградња два нова аутопута.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2018/10/21/44416454_703609136674940_4396155411233767424_n.jpg?itok=q9TycnP9)
КАКВЕ РАДНЕ НАВИКЕ СМО СТЕКЛИ ПОСЛЕ СФРЈ? Босанци вредни, Словенци љубазни, А ЕВО КАКВИ СУ СРБИ
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2018/10/10/1_1.jpg?itok=TlJNypFO)
Један супермаркет на Новом Зеланду избацио је из употребе ЈЕДНУ СТВАР, и успео је да ПОВЕЋА ПРОДАЈУ за чак 300 одсто!
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/322913/profimedia-0379960357.jpg?itok=7Jt8KRwv)
СВЕТСКИ ГИГАНТ ДОШАО У СРБИЈУ! Нови оператор на тржишту електронских комуникација
- Моравски коридор је инвестиција вредна 800 милиона евра, а дужина аутопута износи 110 километара и то је централни коридор који је најзначајнији за Србију поред коридора 10. Тај коридор практично спаја централну Србију - Крушевац, Краљево Трстеник, Ћићевац, Врњачку Бању, Чачак, ту је и Копаоник.
У том региону живи пола милиона становника и имамо више од 30.000 малих и средњих предузећа и туристичке центре од којих очекујемо све веће приходе.
За разлику од коридора 10 и 11 или аутопута ка БиХ који нас спајају са регионом, моравски коридор ће спојити Србију, односно западни и источни део или коридор 11 и 10 - поручују у Министарству грађевинарства.
У овом министарству су већ направили рачуницу у вези са овим коридором.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2014/09/28/gasovod.jpg?itok=Id_ss4lk)
Намерили да Србију оставе без ТУРСКОГ ТОКА: Нова гасна директива ЕУ, наша земља на удару САД и Брисела!
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/04/16/xenios_dolphini_beach.jpg?itok=hcyo3rRr)
ВРЕЛИ ПЕСАК ХУРГАДЕ И НАЈЛЕПШЕ ПЛАЖЕ У ГРЧКОЈ ПО НЕВЕРОВАТНО НИСКИМ ЦЕНАМА!
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/241184/profimedia-0147667791.jpg?itok=LqOSB2JJ)
ЛЕКС СПЕЦИЈАЛИС о швајцарцима уврштен у дневни ред, РЕШЕЊЕ НА ПОМОЛУ
- Имате упослену и радну снагу и индустрију. Мала и средња предузећа су врло активна када се раде коридори. Наша је процена да је, рецимо, током изградње коридора 10 било запослено више од 20.000 људи као извођачи, подизвођачи.
То би могло да нам помогне неколико процентних поена БДП-а док трају радови, а када се заврши коридор, када будемо имали повећан број аутомобила, онда се очекује од четири до шест одсто раст друштвеног производа - подвлаче у овом министарству.
У јуну би требало да почну и радови на деоници Сремска Рача - Кузмин и на тај начин почеће изградња аутопута који ће повезати Србију и БиХ.
- Деоница Сремска Рача - Кузмин дугачка је 17 километара плус мост на Сави и вредност је 210 милиона евра, а ради је турска компанија "Ташјапи", са којом смо ми потписали комерцијални уговор, а они даље са турском банком "Еским" обезбеђују финансирање.
Иначе, увек постоји један део аванса који држава обезбеђује у буџету, што значи да комплетан износ пројекта неће бити финасиран кредитом. Тај аванс може износити 10, 20 или 30 одсто у зависности од договора у овом случају са турском банком - истичу у министарству и додају да су почели припремни радови на изградњи деонице коридора 11 од Прељине до Пожеге.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/04/17/sasastanak_sa_predsednikom_ebrda.png?itok=G9zoI8Pk)
Србија економски лидер региона: Европска банка подиже портфолио на МИЛИЈАРДУ ЕВРА
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/2014/09/16/profimedia-0014520780.jpg?itok=vuPEOMER)
РАМПА ЗА АУТОМОБИЛЕ СТАРИЈЕ ОД 10 ГОДИНА: 1. јуна на снагу ступа ова одлука
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/202445/trudnica-u-avionu.jpg?itok=guvzUE3t)
Породиљама већа примања: Месечно минималац загарантован (ВИДЕО)
Ако се имају у виду и најаве да би крајем лета требало да почне изградња аутопута Рума - Шабац у дужини од 22 километра и брзе саобраћајнице Шабац - Лозница у дужини од 55 километара, онда је јасно да следе лепши дани и за туризам у Србији.
Директор Националне асоцијације туристичких агенција Србије (YUTA) Александар Сеничић подвлачи да без инфраструктуре нема унутрашњег туризма.
- Очекујемо да ће изградњом коридора 10 и 11 многи наши туристички центри бити доступнији гостима.
Примера ради, туристи ће изградњом деонице коридора 11 Прељина - Пожега знатно лакше стизати до Златибора, али исто тако и до Голије преко Новог Пазара - наглашава Сеничић.
Како каже, опште је познат и финансијски значај изградње аутопутева.
- Рачуницу је урадила Светска трговинска организација, према којој сваки уложени динар у туристичку инфраструктуру враћа се четири пута. Последњи пример је Бугарска, која је изградила аутопут до мора.
Показало се кроз потрошњу на путу, путарину, услужне делатности и у туристичким дестинацијама да су уложени новац у аутопут на годишњем нивоу вратили четири пута - објашњава Сеничић.
Битне и попречне саобраћајнице
За туризам је веома битно да поред изградње тако великих коридора постоје и добре попречне саобраћајнице које најчешће воде до значајних туристичких центара, истиче директор YUTA Александар Сеничић.
- Потребно је да имамо добре путеве и по искључењу са коридора или аутопутева. Рецимо, тренутно имамо проблем са саобраћајницом која води до Таре или Пролом бање.
Такође, због лоше инфраструктуре од Крушевца до Копаоника, путовање на тој деоници траје као вожња од Београда до Крушевца аутопутем - подвлачи Сеничић.