U Srbiji registrovano 30 malih aerodroma: Dobrobit i za ekonomiju i za građane
Za privrednike širom Srbije avio-saobraćaj je od neprocenjivog značaja
Država je vlasnik pet malih aerodroma u Srbiji: u Nišu, Kraljevu, Užicu, Kruševcu i Boru. Da li je opravdano ulaganje u infrastrukturu malih aerodroma i od kakvog su značaja za regionalni razvoj?
Počeli sastanci srpskih zvaničnika sa DFC-om i EXIM bankom
KOLIKO KILOMETARA NOVIH PUTEVA ČEKA SRBIJU OVE GODINE? U planu još 16 brzih deonica, a evo i gde se grade i kada
Srpski ratari seju uz SMS UPUTSTVO: Prinos i pet tona po hektaru kad se pravila poštuju!
Nadomak Kruševca aerodrom Rosulje dobija svoje obrise. Kada bude završen služiće za komercijalne i kargo-letove. Država je do sada uložila 32 miliona dinara.
-I za rad tog aerodroma ćemo uložiti šest miliona evra do 2023. godine, dakle, da bismo mogli zaista da ga mnogo više koristimo. I možda to neko ovog trenutka veruje ili ne veruje, ali verujte tako je bilo kada sam pre četiri godine govorila i za Kraljevo i za Niš. Pa mi imamo 440.000 putnka zaključno sa prošlom godinom, ističu iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Sa aerodroma Morava prošle godine letelo se za Beč. Korona je sprečila uspostavljanje linije do Soluna, ali se ne odustaje od tih planova.
-Biće izgrađena potpuno nova pista koja će biti korišćena za kargo sobraćaj tako da će aerodrome Morava u Lađevcima biti predviđen ne samo za putnički saobraćaj, već će biti i centar kargo saobraćaja u ovom delu Srbije, navodi Predrag Terzić, gradonačelnik Kraljeva.
Još dva grada - Bor i Užice imaće komercijalne aerodrome.
-Nisu svi i ne trebaju svi aerodromi da budu međunarodni i da imaju redovan saobraćaj. Kada pričamo o isplativosti malih aerodroma, moramo znati da pre svega ti aerodromi sami po sebi ne mogu biti komercijalno održivi ako o tome govorimo, ali doprinos koji mogu da daju zajednici je neizmeran, napominje direktor JP "Aerodromi Srbije Mihajlo Zdravković.
-To je baza za pilote, to je nešto što u ovom trenutku može da radi takozvani neki tercijarni saobraćaj. Ne verujem da postoji mali aerodrome u Evropi koji je finansijski isplativ, ali ih ima svugde, ukazuje pilot Goran Bošković.
Za privrednike širom Srbije koji sarađuju sa kompanijama iz sveta avio-saobraćaj je od neprocenjivog značaja.
-Mi u namenskoj na postojanje takvog aerodroma gledamo u pogledu privrednog razvoja i posete potencijalnih stranih investitora koji bi investirali u razvoj novih firmi i u razvijanje postojećih, napominje Života Vučić iz kompanije PPT Namenska Trstenik.
Od mreže malih aerodrome direktno ili indirektno najviše koristi imaće privreda, turizam, ali i naši ljudi koji žive u dijaspori.