У Србији регистровано 30 малих аеродрома: Добробит и за економију и за грађане
За привреднике широм Србије авио-саобраћај је од непроцењивог значаја
Држава је власник пет малих аеродрома у Србији: у Нишу, Краљеву, Ужицу, Крушевцу и Бору. Да ли је оправдано улагање у инфраструктуру малих аеродрома и од каквог су значаја за регионални развој?
Почели састанци српских званичника са ДФЦ-ом и EXIM банком
КОЛИКО КИЛОМЕТАРА НОВИХ ПУТЕВА ЧЕКА СРБИЈУ ОВЕ ГОДИНЕ? У плану још 16 брзих деоница, а ево и где се граде и када
Српски ратари сеју уз СМС УПУТСТВО: Принос и пет тона по хектару кад се правила поштују!
Надомак Крушевца аеродром Росуље добија своје обрисе. Када буде завршен служиће за комерцијалне и карго-летове. Држава је до сада уложила 32 милиона динара.
-И за рад тог аеродрома ћемо уложити шест милиона евра до 2023. године, дакле, да бисмо могли заиста да га много више користимо. И можда то неко овог тренутка верује или не верује, али верујте тако је било када сам пре четири године говорила и за Краљево и за Ниш. Па ми имамо 440.000 путнка закључно са прошлом годином, истичу из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
Са аеродрома Морава прошле године летело се за Беч. Корона је спречила успостављање линије до Солуна, али се не одустаје од тих планова.
-Биће изграђена потпуно нова писта која ће бити коришћена за карго собраћај тако да ће аеродроме Морава у Лађевцима бити предвиђен не само за путнички саобраћај, већ ће бити и центар карго саобраћаја у овом делу Србије, наводи Предраг Терзић, градоначелник Краљева.
Још два града - Бор и Ужице имаће комерцијалне аеродроме.
-Нису сви и не требају сви аеродроми да буду међународни и да имају редован саобраћај. Када причамо о исплативости малих аеродрома, морамо знати да пре свега ти аеродроми сами по себи не могу бити комерцијално одрживи ако о томе говоримо, али допринос који могу да дају заједници је неизмеран, напомиње директор ЈП "Аеродроми Србије Михајло Здравковић.
-То је база за пилоте, то је нешто што у овом тренутку може да ради такозвани неки терцијарни саобраћај. Не верујем да постоји мали аеродроме у Европи који је финансијски исплатив, али их има свугде, указује пилот Горан Бошковић.
За привреднике широм Србије који сарађују са компанијама из света авио-саобраћај је од непроцењивог значаја.
-Ми у наменској на постојање таквог аеродрома гледамо у погледу привредног развоја и посете потенцијалних страних инвеститора који би инвестирали у развој нових фирми и у развијање постојећих, напомиње Живота Вучић из компаније PPT Наменска Трстеник.
Од мреже малих аеродроме директно или индиректно највише користи имаће привреда, туризам, али и наши људи који живе у дијаспори.