Uputstvo za korisnike SBB-a: Evo kako da BESPLATNO raskinete ugovor!
Ako odbiju da vam odobre prekid ugovora bez plaćanja penala to znači da hoće da vas prevare
Korisnici operatera SBB imaju svako pravo na besplatan raskid ugovora zbog izbacivanja TV kanala Prva i B92 iz ponude. Ovo jednoglasno kažu iz Nacionalne organizacije potrošača i udruženja za zaštitu potrošača Efektiva, ovo kažu i advokati, a u nastavku sledi najkonkretnije uputstvo kako korisnik SBB može da raskine ugovor (i pređe kod drugog operatera) bez plaćanja bilo kakvih penala.
Prvo i osnovno: korisnici imaju pravo da raskinu ugovor besplatno, bez plaćanja penala, u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, član 170, ukoliko je kablovski operater ukinuo određenu uslugu ili promenio nešto iz opštih uslova potpisanog ugovora. U slučaju SBB, iz ponude će biti izbačene dve popularne domaće TV stanice Prva i B92 i nema spora da će korisnici od 28. oktobra dobijati značajno drugačiju uslugu, pa da samim tim imaju pravo na besplatan raskid ugovora.
LUČIĆ: SBB je tržišnu utakmicu zamenio političkom!
UGOVOR SA SBB-om JE MOGUĆE RASKINUTI BEZ PENALA: Potreban vam je samo ovaj dokument (FOTO)
UGOVOR SA SBB-om MOGUĆE JE LEGALNO RASKINUTI - evo koja su prava korisnika i na koji način možete to učiniti
Korisnik ima rok od 30 dana za raskid ugovora bez ikakvih dodatnih troškova, a potrebno je da operateru podnesete pisanu molbu, tj, zahtev u pisanoj formi. Pisanu molbu za raskid ugovora možete odneti do najbliže poslovnice SBB, poslati e-mejlom ili preporučenom poštom, a kako ona treba da tačno izgleda prilažemo u ilustraciji uz ovaj tekst.
U isto vreme, potrebno je da operateru vratite i tehničku opremu, koju ste dobili prilikom potpisivanja ugovora. Kako upozoravaju iz udruženja potrošača, postoji ozbiljna mogućnost da će službenici kablovskog operatera pokušati da vas, srpski rečeno, prevare. Odnosno da vam, u odgovoru na navedenu pisanu molbu, daju lažne informacije kao objašnjenje zašto “nisu u stanju” da omoguće raskid ugovora bez plaćanja penala. Šta god vam rekli kao razlog - to će biti neistina.
U reakciji na obaveštenje ili izjavu službenika da ne možete da besplatno raskinete ugovor, možete da im date sledeći odgovor: “Poštovani, Hvala vam na dostavljenim informacijama. Svakako bi moja molba za raskid ugovora bez naplate novčanog iznosa i dalje ostala, razlog ću objasniti u nastavku.
Obaveštenje o gašenju kanala Prva TV i B92 sa njihovim portfoliom kanala, koje bi trebalo da stupi na snagu 28.10.2022. godine, objavljeno je 19.10.2022., što je 9 dana pre najavljene izmene, a ne 30 dana. U obaveštenju nigde nisu spomenuta prava korisnika na raskid ugovora. Kanali Prva TV i B92, ne samo da su kanali sa nacionalnom frekvencijom, nego su i jedni od najgledanijih kanala u mojoj porodici.
S obzirom na to da su nastupile izmene pod kojima se menja sadržaj paketa za koji sam zaključio ugovor br _______, i izmene nisu na moju korist, da ste propustili da obavestite, najmanje 30 dana unapred, o nameri da bitno promenite uslove pod kojim je ugovor zaključen, što uključuje i ponudu programske šeme na osnovu koje sam se opredelio za _____ paket i da vaše obaveštenje nije sadržalo pouku o pravu na raskid zbog bitne promene uslova pod kojima je ugovor zaključen, molim da mi omogućite raskid bez obaveze plaćanja penala, a na šta imam pravo po Zakonu o zaštiti potrošača.
Član 107 glasi: Pretplatnik ima pravo da, po prijemu obaveštenja iz stava 1. ovog člana, raskine ugovor bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom, ako se najavljenim jednostranim izmenama bitno menjaju uslovi pod kojima je ugovor zaključen, na način koji nije na korist pretplatnika, a naročito u pogledu specifikacije usluga (sadržaj paketa) i uslova za korišćenje usluga u vezi sa ponuđenim promotivnim pogodnostima'). Pozdrav, (ime i prezime)”? Ovaj odgovor, ovako od reči do reči napisan, možete slobodno da iskopirate i pošaljete SBB-u ako vas, kao odgovor na pisanu molbu za raskid ugovora bez plaćanja penala (iz ilustracije), obaveste da nemate to pravo!
Prijava inspekciji i RATEL-u Ako korisnik iz SBB dobije negativan odgovor na zahtev za raskid ugovora bez plaćanja penala, zakon je predvideo zaštitu prava tako što ćete podneti primedbu na postupanje tog kablovskog operatera RATEL-u i Tržišnoj inspekciji Ministarstva trgovine. To možete učiniti preporučenim pismom ili na mejl adrese: ratel@ratel.rs i info@inspektor.gov.rs ili preko sajta mtt.gov.rs/#kontakt popunjavanjem kontaktne forme.
Originalnu verziju dokumenta možete downloadovati klikom OVDE.