Упутство за кориснике СББ-а: Ево како да БЕСПЛАТНО раскинете уговор!
Ако одбију да вам одобре прекид уговора без плаћања пенала то значи да хоће да вас преваре
Корисници оператера СББ имају свако право на бесплатан раскид уговора због избацивања ТВ канала Прва и Б92 из понуде. Ово једногласно кажу из Националне организације потрошача и удружења за заштиту потрошача Ефектива, ово кажу и адвокати, а у наставку следи најконкретније упутство како корисник СББ може да раскине уговор (и пређе код другог оператера) без плаћања било каквих пенала.
Прво и основно: корисници имају право да раскину уговор бесплатно, без плаћања пенала, у складу са Законом о заштити потрошача, члан 170, уколико је кабловски оператер укинуо одређену услугу или променио нешто из општих услова потписаног уговора. У случају СББ, из понуде ће бити избачене две популарне домаће ТВ станице Прва и Б92 и нема спора да ће корисници од 28. октобра добијати значајно другачију услугу, па да самим тим имају право на бесплатан раскид уговора.
ЛУЧИЋ: СББ је тржишну утакмицу заменио политичком!
УГОВОР СА СББ-ом ЈЕ МОГУЋЕ РАСКИНУТИ БЕЗ ПЕНАЛА: Потребан вам је само овај документ (ФОТО)
УГОВОР СА СББ-ом МОГУЋЕ ЈЕ ЛЕГАЛНО РАСКИНУТИ - ево која су права корисника и на који начин можете то учинити
Корисник има рок од 30 дана за раскид уговора без икаквих додатних трошкова, а потребно је да оператеру поднесете писану молбу, тј, захтев у писаној форми. Писану молбу за раскид уговора можете однети до најближе пословнице СББ, послати е-мејлом или препорученом поштом, а како она треба да тачно изгледа прилажемо у илустрацији уз овај текст.
У исто време, потребно је да оператеру вратите и техничку опрему, коју сте добили приликом потписивања уговора. Како упозоравају из удружења потрошача, постоји озбиљна могућност да ће службеници кабловског оператера покушати да вас, српски речено, преваре. Односно да вам, у одговору на наведену писану молбу, дају лажне информације као објашњење зашто “нису у стању” да омогуће раскид уговора без плаћања пенала. Шта год вам рекли као разлог - то ће бити неистина.
У реакцији на обавештење или изјаву службеника да не можете да бесплатно раскинете уговор, можете да им дате следећи одговор: “Поштовани, Хвала вам на достављеним информацијама. Свакако би моја молба за раскид уговора без наплате новчаног износа и даље остала, разлог ћу објаснити у наставку.
Обавештење о гашењу канала Прва ТВ и Б92 са њиховим портфолиом канала, које би требало да ступи на снагу 28.10.2022. године, објављено је 19.10.2022., што је 9 дана пре најављене измене, а не 30 дана. У обавештењу нигде нису споменута права корисника на раскид уговора. Канали Прва ТВ и Б92, не само да су канали са националном фреквенцијом, него су и једни од најгледанијих канала у мојој породици.
С обзиром на то да су наступиле измене под којима се мења садржај пакета за који сам закључио уговор бр _______, и измене нису на моју корист, да сте пропустили да обавестите, најмање 30 дана унапред, о намери да битно промените услове под којим је уговор закључен, што укључује и понуду програмске шеме на основу које сам се определио за _____ пакет и да ваше обавештење није садржало поуку о праву на раскид због битне промене услова под којима је уговор закључен, молим да ми омогућите раскид без обавезе плаћања пенала, а на шта имам право по Закону о заштити потрошача.
Члан 107 гласи: Претплатник има право да, по пријему обавештења из става 1. овог члана, раскине уговор без обавезе плаћања трошкова у вези са раскидом, ако се најављеним једностраним изменама битно мењају услови под којима је уговор закључен, на начин који није на корист претплатника, а нарочито у погледу спецификације услуга (садржај пакета) и услова за коришћење услуга у вези са понуђеним промотивним погодностима'). Поздрав, (име и презиме)”? Овај одговор, овако од речи до речи написан, можете слободно да ископирате и пошаљете СББ-у ако вас, као одговор на писану молбу за раскид уговора без плаћања пенала (из илустрације), обавесте да немате то право!
Пријава инспекцији и РАТЕЛ-у Ако корисник из СББ добије негативан одговор на захтев за раскид уговора без плаћања пенала, закон је предвидео заштиту права тако што ћете поднети примедбу на поступање тог кабловског оператера РАТЕЛ-у и Тржишној инспекцији Министарства трговине. То можете учинити препорученим писмом или на мејл адресе: ratel@ratel.rs и info@inspektor.gov.rs или преко сајта mtt.gov.rs/#kontakt попуњавањем контактне форме.
Оригиналну верзију документа можете downloadovati кликом ОВДЕ.