LUČIĆ: SBB je tržišnu utakmicu zamenio političkom!
Generalni direktor Telekoma Vladimir Lučić gostovao je u jutarnjem programu TV Prva gde je govorio o uspesima Telekoma kao i izbacivanju kanala sa nacionalnim frekvencijama sa SBB-a.
U Londonu je Telekom proglašen najboljeg operatera u centralnoj istočnoj Evropi u konkurenciji velikih kompanija., a direktor Telekoma istakao je da to dosta znači.
- Prepoznati smo kao najbolja kompanija u ovom delu Evrope u tom segmentu. Država se pokazala kao dobar vlasnik Telekoma, kao sposobna da od jedne firme gde je ona većinski vlasnik mapravi jakog međunarodnog igrača koji je na međunarodnom nivou proglašen kao važan telekomunikacioni provajder - naveo je Lučić.
Govoreći o izbacivanju kanala TV B92 i TV Prva sa SBB-a direktor Telekoma naveo je da oni nisu hteli da se mešaju.
- Pola saopštenja SBB je usmereno ka Telekomu. Junajted grupa manipuliše činjenicama. Operateri u Srbiji naplaćuju više hiljada dinara uslugu gledanja svojim korisnicima. Tu cenu od 2 evra je uvela sama Junajted grupa za svoje kanale pre mnogo godina. Junajted grupa je za skup svojih kanala koji imaju udeo gledanosti manji od 2 posto tražila 2,1 evro po korisniku, što su tad komentarisali kao fer i povoljno - rekao je Lučić.
Naveo je da su mediji Junajted grupe registrovani u Luksembrugu i da ne plaćaju nikakav porez državi.
- SBB je naplaćivao lokalnim kanalima da uđu u mrežu. Prošlo je vreme pravljena ekstraprofita na monopolu, sada je tržišna utakmica. Ali SBB je tržišnu utakmicu zamenio političkom - naveo je on.
Lučić ističe da je Telekom strateški orkenut sadardnji sa domaćim kanalima.
- Mislimo da je to pre svega dobar razvojan put za našu kompaniju - kaže on.
- Kablovski operateri koji uzimaju nekoliko hiljada dinara od korisnika da tvrde da ne treba da dele ništa sa domaćim kanalima, to je potpuno nelogično. To je zloupotreba dominantnog položaja. Oni koriste to što imaju 40 posto tržišnog učešća u kablu da ucene neke kanale da im budu besplatni, iako oni vrednuju svoje kanale više od dva evra - zaključuje direktor Telekoma.
Povodom vesti da SBB ukida televizije sa nacionalnom frekvencijom B92 i TV Prva, mnogi građani nezadovoljni ovom odlukom traže način da raskinu ugovor sa pomenutim kablovskim operaterom.
Važno je znati da korisnici imaju pravo da raskinu ugovor bez plaćanja penala, po Zakonu o zaštiti potrošača (član 170), ukoliko je kablovski operater ukinuo određenu uslugu ili promenio nešto iz opštih uslova potpisanog ugovora.
U toj situaciji, građani imaju rok od 30 dana za raskid bez ikakvih dodatnih troškova, a potreban vam je papir sa pisanom molbom za raskid ugovora. Pisanu molbu možete odneti do najbliže poslovnice, poslati elektronskim putem ili preporučenom poštom, a ona izgleda ovako:
Pored pisane molbe, potrebno je da operateru vratite i prateću opremu, koju ste dobili prilikom potpisivanja ugovora.
Kablovski operateri često lažnim informacijama pokušavaju da zadrže postojeće korisnike nezadovoljne uslugom.
- Prvo što uglavnom rade je da ljudima kažu da nemaju pravo na raskid ugovora i da se oni nisu obavezali striktnom programskom šemom, već samo brojem kanala, što je suludo. Potrošač uzme određeni paket u kom ima 100 kanala, među kojima su sportski ili filmski kanali, i operatori ih zamene i pozivaju se na broj koji je ostao isti. Ako ne postoji ono zbog čega je potrošač potpisao ugovor, recimo ukinut je neki kanal, onda nije reč o broju kanala već o programskoj šemi i sadržaju. Tada građani imaju pravo na raskid ugovora - kaže predsednik Udruženja potrošača "Efektiva" Dejan Gavrilović.
Na osnovu komentara na društvenim mrežama, može se zaključiti da su odlukom SBB-a da ukine televizije sa nacionalnom frekvencijom B92 i TV Prva, korisnici pomenutog operatera nezadovoljni i ogorčeni, kao i da većinja njih planira raskid ugovora.
Prijava inspekciji i RATEL-u
Ako korisnik iz SBB dobije negativan odgovor na zahtev za raskid ugovora bez plaćanja penala, zakon je predvideo zaštitu prava tako što ćete podneti primedbu na postupanje tog kablovskog operatera RATEL-u i Tržišnoj inspekciji Ministarstva trgovine. To možete učiniti preporučenim pismom ili na mejl adrese: ratel@ratel.rs i info@inspektor.gov.rs ili preko sajta mtt.gov.rs/#kontakt popunjavanjem kontaktne forme.
Originalnu verziju dokumenta možete downloadovati klikom OVDE.