VLADIMIR LUČIĆ: Telekom posluje impresivno, konkurencija da se pozabavi svojim problemima!
“Pre pola godine napadali su nas zbog prodaje antenskih stubova, što su učinili i oni sami, kao i 90 odsto evropskih operatera, a sada govore da nam je zbog toga porastao profit. Potvrđeno je da je prodaja stubova bila odličan poslovni potez, u pravom trenutku i sa najboljom cenom”
Telekom Srbija iz godine u godinu, iz kvartala u kvartal, nastavlja da nadmašuje sve rekorde po broju novih korisnika, ostvarenim prihodima i profitu, a sledeći ciljevi su da dobijemo bar milion korisnika u dijaspori i napravimo 3 milijarde evra prihoda, izjavio je danas generalni direktor najuspešnije srpske kompanije Vladimir Lučić!
Izveštaj o poslovanju Telekoma Srbija u 2023. nedavno je objavljen i rezultati su impresivni: prihodi veći od 2 milijarde evra, sa povećanjem od čak 41 odsto u odnosu na 2022, operativni profit EBITDA preko milijardu evra, a neto dobit takođe rekordnih oko 420 miliona evra.
Osnova za sve ovo je snažan rast broja novih korisnika - 200.000 u mobilnoj telefoniji i preko 150.000 u uslugama televizije i interneta.
Ujedno, Telekom se svrstao u najmanje zadužene kompanije u industriji telekomunikacija na globalnom nivou, sa dugom koji je 2,3 x EBITDA i, prema rečima generalnog direktora Vladimira Lučića, “više nikada neće rasti preko tri”.
- Istakao bih i da u ovom trenutku imamo više stotina miliona evra na računu, što govori o izuzetnoj likvidnosti kompanije. Poslovni podaci za prvi i drugi kvartal ove godine pokazuju da ćemo biti još uspešniji, sa dvocifrenim rastom u svim ključnim segmentima. Euribor pada, pa će finansiranje biti još povoljnije, cena struje za industriju je smanjena, dok su obaveze za fudbalske lige uglavnom sve plaćene. Međutim, ono što je najvažnije i što me posebno fascinira jeste da stalno dobijamo nove korisnike. Iako smo u Srbiji skoro stigli do broja od 1,3 miliona, a na nivou Telekom Srbija Grupe smo na 11,4 miliona, i jedno i drugo imaju stalni trend rasta. Sa projektom za dijasporu, odnosno međunarodnim širenjem kompanije, značajno ćemo povećati broj korisnika mobilne telefonije i televizije, za najmanje milion, i tu nam je cilj da ukupni prihodi dostignu 3 milijarde evra - poručio je Vladimir Lučić za TV Prva.
Kako je objavljen finansijski izveštaj Telekoma Srbija za 2023. tako su, preko medija u vlasništvu direktne tržišne konkurencije, krenuli novi napadi. Ništa neobično, s obzirom na to da kontinuirana negativna kampanja protiv nacionalnog operatera traje već šest godina, od početka velikog projekta transformacije kompanije.
- Svake godine kreću iste prozivke, isti napadi. Konkurencija se, zloupotrebom medija čiji je vlasnik, više bavi našim finansijskim izveštajima nego sopstvenim, što prilično jasno sugeriše da imaju ozbiljan problem. Uostalom, svi naši podaci o poslovanju su apsolutno transparentni, dok se njihovi vode kao tajna. Varaju se da će napadima da nas zaustave ili uspore u razvoju, najbolja potvrda za to su upravo činjenice o izuzetno uspešnom poslovanju Telekoma, kojima pokušavaju da manipulišu, ali i to im sve teže ide, jer je istina ipak samo jedna. U svemu ima i dosta licemerja, pa su nas pre pola godine napadali zbog prodaje antenskih stubova, što su učinili i oni sami, kao i 90 odsto evropskih operatera, a sada govore da nam je zbog toga porastao profit. Potvrđeno je da je prodaja stubova bila odličan poslovni potez, u pravom trenutku i sa najboljom cenom, a nama bi čak i bez toga profit bio veći za 10 odsto - objasnio je Lučić.
Prvi čovek Telekoma je uputio i jedan važan savet konkurenciji.
- Preporučujem konkurenciji, i to ne prvi put, da se manje bave Telekomom, a da se mnogo više pozabave sopstvenim problemima. U prvom kvartalu 2024. zabeležili su ponovo ozbiljne gubitke, pada im i profitabilnost, imaju preko 7 milijardi evra obaveza, raste im zaduženost po osnovu obveznica, gube korisnike u Srbiji. Ali, ovo nećete moći da vidite u njihovim medijima, koji se bave samo napadima na Telekom Srbija i manipulativnim prikazivanjima stanja u našoj kompaniji, a mi smo za to vreme sve jači i jači - upozorio je Vladimir Lučić.
Punih šest godina protiv Telekoma se vode kampanje, koje nisu samo medijske, već i lobističke i političke, pa je pomenuta konkurencija, između ostalog, čak pokušavala da raskine ugovore koje nacionalna kompanija ima sa velikim finansijskim institucijama - naravno, bez uspeha.
- Samo prošle godine, koja je globalno bila finansijski veoma teška, uspostavili smo partnerstva sa najuglednijim svetskim imenima poput Bank of Amerika, Dojče banke, EBRD, Svetske banke, a trenutno, kao jedini operater iz cele Evrope, dogovaramo saradnju sa američkom državnom Eksim bankom. Tu je od ranije i Evropska investiciona banka, s kojom čak proširujemo saradnju. Svi oni pokazuju da veruju u našu strategiju razvoja i biznis plan, pritom čak ne traže bilo kakve garancije, jer znaju da je Telekom Srbija glavni operater na celom Zapadnom Balkanu i jer su ubeđeni da će tako i ostati - poručio je Lučić.
O snazi Telekoma, kako je dodao, govore i ekskluzivna partnerstva sa najvećim svetskim igračima poput Amazona i Vodafona, a koliko su izuzetni ugled i uticaj kompanije govori i činjenica da se sa uspehom odbranila od maksimalno agresivnih napada Kurtijeve administracije na Kosovu i Metohiji.
- Veoma sam ponosan i na poslovanje Arena Čenels Grupe, na čelu sa njenim direktorom Nebojšom Žugićem, koja je apsolutni medijski lider u regionu i posluje sve uspešnije, sa odličnim rastom prihoda od prodaje sadržaja drugim operaterima i marketinga. Vrednost celog Telekoma Srbija je višestruko porasla, za šta imamo čvrste dokaze, i uspešno prerastamo od nacionalnog i regionalnog lidera u veliku i uspešnu međunarodnu kompaniju - zaključio je generalni direktor srpskog Telekoma Vladimir Lučić.
Nemačka posebno važno tržište
Vladimir Lučić je za Vidovdan bio u Štutgartu i Minhenu, gde je srpska dijaspora organizovala proslave ovog važnog praznika.
- Bilo mi je veliko zadovoljstvo da budem sa našom dijasporom za Vidovdan, nisam išao u Nemačku da gledam fudbal, već da se družim sa našim ljudima koji tamo žive i da promovišem usluge Telekoma. Nemačka će nam biti posebno važno tržište, sigurno najvažnije u EU, i tamo imamo velike i ujedno vrlo realne ambicije. Korisnicima nudimo najpovoljnije telefoniranje, kada su u Nemačkoj potpuno besplatno prema matici, a kada su ovde bez rominga prema Nemačkoj. U paketu usluga dobijaju i preko 300 TV kanala, kao i najkorisnije digitalne servise. Bila je velika gužva kod našeg štanda za Vidovdan, mnogo ljudi je potpisalo ugovore, očekujem sjajne rezultate na nemačkom tržištu. Ujedno bih pohvalio našu Ambasadu i konzulate, koji odlično rade na pomaganju dijaspori i njenom organizovanju - istakao je Lučić za TV Prva.
Novi veliki korak u međunarodnom širenju Telekoma Srbija biće napravljen do kraja ove godine, kada će najuspešnija srpska kompanija početi sa pružanjem usluga u SAD.
Telekom uveliko spreman za 5G
Najsavremenija mobilna 5G mreža postaće dostupna u Srbiji do kraja ove godine ili početkom 2025, a Telekom Srbija je već sada potpuno spreman.
- Imamo finansiranje, imamo infrastrukturu, imamo tehnologiju i samo čekamo raspisivanje tendera za dodelu frekventnog opsega. Veoma je važno to što sva tri mobilna operatera u našoj zemlji imaju odličan kvalitet 4G mreže, čak bolji od mnogih u Evropi koji imaju 5G, tako da će prelazak na novu mrežu biti značajno olakšan. Tu bih zaista pohvalio našu konkurenciju u mobilnoj telefoniji, koja je za razliku od one u televiziji i internetu izuzetno uspešna i ponaša se u skladu sa svim svetskim standardima. Takođe, razvili smo najbolju optičku mrežu, na velikom broju baznih stanica već imamo opremu za 5G, tako da je sve spremno. Kompanija Vodafon, globalni lider za 5G, partner nam je za implementaciju digitalnih servisa i ljudi će vrlo brzo moći da vide sve prednosti koje ta mreža pruža - objasnio je Vladimir Lučić.
Kako je istakao, 5G dolazi u Srbiju u pravo vreme, jer se širom sveta tek sada razvijaju napredni servisi koji se na njoj zasnivaju.
- Ključna je napredna primena 5G u širokom spektru delatnosti, od virtuelnih mreža i automatizacije procesa u velikim privrednim sistemima, preko saobraćaja, poput automatskog upravljanja vozilima, što se priprema za Ekspo 2027, do najmodernijih usluga u zdravstvu i primene u nauci i obrazovanju. Brže “strimovanje” Jutjuba i Netfliksa je njena najprostija funkcija - ukazao je Lučić.