ВЛАДИМИР ЛУЧИЋ: Телеком послује импресивно, конкуренција да се позабави својим проблемима!
“Пре пола године нападали су нас због продаје антенских стубова, што су учинили и они сами, као и 90 одсто европских оператера, а сада говоре да нам је због тога порастао профит. Потврђено је да је продаја стубова била одличан пословни потез, у правом тренутку и са најбољом ценом”
Телеком Србија из године у годину, из квартала у квартал, наставља да надмашује све рекорде по броју нових корисника, оствареним приходима и профиту, а следећи циљеви су да добијемо бар милион корисника у дијаспори и направимо 3 милијарде евра прихода, изјавио је данас генерални директор најуспешније српске компаније Владимир Лучић!
Извештај о пословању Телекома Србија у 2023. недавно је објављен и резултати су импресивни: приходи већи од 2 милијарде евра, са повећањем од чак 41 одсто у односу на 2022, оперативни профит ЕБИТДА преко милијарду евра, а нето добит такође рекордних око 420 милиона евра.
Основа за све ово је снажан раст броја нових корисника - 200.000 у мобилној телефонији и преко 150.000 у услугама телевизије и интернета.
Уједно, Телеком се сврстао у најмање задужене компаније у индустрији телекомуникација на глобалном нивоу, са дугом који је 2,3 x ЕБИТДА и, према речима генералног директора Владимира Лучића, “више никада неће расти преко три”.
- Истакао бих и да у овом тренутку имамо више стотина милиона евра на рачуну, што говори о изузетној ликвидности компаније. Пословни подаци за први и други квартал ове године показују да ћемо бити још успешнији, са двоцифреним растом у свим кључним сегментима. Еурибор пада, па ће финансирање бити још повољније, цена струје за индустрију је смањена, док су обавезе за фудбалске лиге углавном све плаћене. Међутим, оно што је најважније и што ме посебно фасцинира јесте да стално добијамо нове кориснике. Иако смо у Србији скоро стигли до броја од 1,3 милиона, а на нивоу Телеком Србија Групе смо на 11,4 милиона, и једно и друго имају стални тренд раста. Са пројектом за дијаспору, односно међународним ширењем компаније, значајно ћемо повећати број корисника мобилне телефоније и телевизије, за најмање милион, и ту нам је циљ да укупни приходи достигну 3 милијарде евра - поручио је Владимир Лучић за ТВ Прва.
Како је објављен финансијски извештај Телекома Србија за 2023. тако су, преко медија у власништву директне тржишне конкуренције, кренули нови напади. Ништа необично, с обзиром на то да континуирана негативна кампања против националног оператера траје већ шест година, од почетка великог пројекта трансформације компаније.
- Сваке године крећу исте прозивке, исти напади. Конкуренција се, злоупотребом медија чији је власник, више бави нашим финансијским извештајима него сопственим, што прилично јасно сугерише да имају озбиљан проблем. Уосталом, сви наши подаци о пословању су апсолутно транспарентни, док се њихови воде као тајна. Варају се да ће нападима да нас зауставе или успоре у развоју, најбоља потврда за то су управо чињенице о изузетно успешном пословању Телекома, којима покушавају да манипулишу, али и то им све теже иде, јер је истина ипак само једна. У свему има и доста лицемерја, па су нас пре пола године нападали због продаје антенских стубова, што су учинили и они сами, као и 90 одсто европских оператера, а сада говоре да нам је због тога порастао профит. Потврђено је да је продаја стубова била одличан пословни потез, у правом тренутку и са најбољом ценом, а нама би чак и без тога профит био већи за 10 одсто - објаснио је Лучић.
Први човек Телекома је упутио и један важан савет конкуренцији.
- Препоручујем конкуренцији, и то не први пут, да се мање баве Телекомом, а да се много више позабаве сопственим проблемима. У првом кварталу 2024. забележили су поново озбиљне губитке, пада им и профитабилност, имају преко 7 милијарди евра обавеза, расте им задуженост по основу обвезница, губе кориснике у Србији. Али, ово нећете моћи да видите у њиховим медијима, који се баве само нападима на Телеком Србија и манипулативним приказивањима стања у нашој компанији, а ми смо за то време све јачи и јачи - упозорио је Владимир Лучић.
Пуних шест година против Телекома се воде кампање, које нису само медијске, већ и лобистичке и политичке, па је поменута конкуренција, између осталог, чак покушавала да раскине уговоре које национална компанија има са великим финансијским институцијама - наравно, без успеха.
- Само прошле године, која је глобално била финансијски веома тешка, успоставили смо партнерства са најугледнијим светским именима попут Банк оф Америка, Дојче банке, ЕБРД, Светске банке, а тренутно, као једини оператер из целе Европе, договарамо сарадњу са америчком државном Ексим банком. Ту је од раније и Европска инвестициона банка, с којом чак проширујемо сарадњу. Сви они показују да верују у нашу стратегију развоја и бизнис план, притом чак не траже било какве гаранције, јер знају да је Телеком Србија главни оператер на целом Западном Балкану и јер су убеђени да ће тако и остати - поручио је Лучић.
О снази Телекома, како је додао, говоре и ексклузивна партнерства са највећим светским играчима попут Амазона и Водафона, а колико су изузетни углед и утицај компаније говори и чињеница да се са успехом одбранила од максимално агресивних напада Куртијеве администрације на Косову и Метохији.
- Веома сам поносан и на пословање Арена Ченелс Групе, на челу са њеним директором Небојшом Жугићем, која је апсолутни медијски лидер у региону и послује све успешније, са одличним растом прихода од продаје садржаја другим оператерима и маркетинга. Вредност целог Телекома Србија је вишеструко порасла, за шта имамо чврсте доказе, и успешно прерастамо од националног и регионалног лидера у велику и успешну међународну компанију - закључио је генерални директор српског Телекома Владимир Лучић.
Немачка посебно важно тржиште
Владимир Лучић је за Видовдан био у Штутгарту и Минхену, где је српска дијаспора организовала прославе овог важног празника.
- Било ми је велико задовољство да будем са нашом дијаспором за Видовдан, нисам ишао у Немачку да гледам фудбал, већ да се дружим са нашим људима који тамо живе и да промовишем услуге Телекома. Немачка ће нам бити посебно важно тржиште, сигурно најважније у ЕУ, и тамо имамо велике и уједно врло реалне амбиције. Корисницима нудимо најповољније телефонирање, када су у Немачкој потпуно бесплатно према матици, а када су овде без роминга према Немачкој. У пакету услуга добијају и преко 300 ТВ канала, као и најкорисније дигиталне сервисе. Била је велика гужва код нашег штанда за Видовдан, много људи је потписало уговоре, очекујем сјајне резултате на немачком тржишту. Уједно бих похвалио нашу Амбасаду и конзулате, који одлично раде на помагању дијаспори и њеном организовању - истакао је Лучић за ТВ Прва.
Нови велики корак у међународном ширењу Телекома Србија биће направљен до краја ове године, када ће најуспешнија српска компанија почети са пружањем услуга у САД.
Телеком увелико спреман за 5Г
Најсавременија мобилна 5Г мрежа постаће доступна у Србији до краја ове године или почетком 2025, а Телеком Србија је већ сада потпуно спреман.
- Имамо финансирање, имамо инфраструктуру, имамо технологију и само чекамо расписивање тендера за доделу фреквентног опсега. Веома је важно то што сва три мобилна оператера у нашој земљи имају одличан квалитет 4Г мреже, чак бољи од многих у Европи који имају 5Г, тако да ће прелазак на нову мрежу бити значајно олакшан. Ту бих заиста похвалио нашу конкуренцију у мобилној телефонији, која је за разлику од оне у телевизији и интернету изузетно успешна и понаша се у складу са свим светским стандардима. Такође, развили смо најбољу оптичку мрежу, на великом броју базних станица већ имамо опрему за 5Г, тако да је све спремно. Компанија Водафон, глобални лидер за 5Г, партнер нам је за имплементацију дигиталних сервиса и људи ће врло брзо моћи да виде све предности које та мрежа пружа - објаснио је Владимир Лучић.
Како је истакао, 5Г долази у Србију у право време, јер се широм света тек сада развијају напредни сервиси који се на њој заснивају.
- Кључна је напредна примена 5Г у широком спектру делатности, од виртуелних мрежа и аутоматизације процеса у великим привредним системима, преко саобраћаја, попут аутоматског управљања возилима, што се припрема за Експо 2027, до најмодернијих услуга у здравству и примене у науци и образовању. Брже “стримовање” Јутјуба и Нетфликса је њена најпростија функција - указао је Лучић.