AIRFLOW 2L: "Čistiji" i štedljiviji Citroen C4 Cactus
Sto kilometara za trista dinara? Ko sme da kaže neću?
Čudnovato krasan, Citroen C4 Cactus je samo jedna u nizu zanimljivih automobila koje godinama štancuju francuski proizvođači. Neobična pojava, mišićavi i zbijeni automobili dopadaju se mnogima širom sveta.
Tako je i sa Citroenovim C4 Cactusom. Mali hatchback gabaritom je sličan Fordovom Focusu, a takmac Nissanovom Jukeu i Renaultovom Capturu, nimalo manje neobičnim u pojavnom. Ako niste zapazili, skrećemo vam pažnju na jedinsvtenu teksturu koja se proteže sredinom obe strane, preko oboja vrata. Gde ste još tako nešto videli?
I tako dolazimo do Airflow 2L, pokazanog na Pariskom sajmu automobila. Isti kao i ranije, samo veći prijatelj ekologije, ali i vašeg džepa. U automobil je upakovan PSA Peugeot-Citroen hibridni sistem: V3 PureTech benzinski motor sa jedinicom za kompresiju vazduha, isti kakav se nalazi i u Peogeotu 208.
Hibridno postrojenje ima tri načina rada. Prvi je AirPower, gde glavnu reč vodi jedinica sa kompresovanim vazduhom. Drugi je PetrolPower; jasno kao dan - benzin je sve i svja, dok je treći CombinedPower u kome motor sa unutrašnjim sagorevanjem zajedno sa kompresovanim vazduhom stvara dinamiku.
I? Kako izgleda finalni proizvod? Dobijen je petovrataš od 950 kg koji za sto kilometara iziskuje 2 litra goriva. Upravo vam se u glavi upalila sijalica, kao u crtanom filmu, zar ne? Otuda "2L" u naslovu.