BORBA GIGANATA - Najki pobeđuje Adidas u Evropi?
Najveći svetski proizvođač sportske odeće Najki izvestio je o boljim kvartalnim poslovnim rezultatima nego što se očekivalo, što se ponajviše zahvaljuje povećanju njegovog udela na fudbalskom tržištu u Evropi, tradicionalno najsnažnijim tržištima Adidasa.
Prihodi kompanje Najki dosegli su u proteklom tromesečju 7,98 milijardi dolara, što je 15 posto više nego u istom periodu prošle godine. Neto dobit kompanije porasla je za 23 posto, na 962 miliona dolara, dok u celoj poslovnoj godini poslovodstvo Najkija očekuje rast dobiti od oko 20 posto.
Prihodi u zapadnoj Evropi skočili su za 25 posto. Snažan rast prihoda u zapadnoj Evropi pokazuje da udeo Najkija na tom tržištu raste. Prošle godine je Najki na tržištu sportske odeće u zapadnoj Evropi zadržao udeo od oko 12 posto, dok se Adidasov smanjio s 13,2 na 12,6 posto, pokazuju podaci Euromonitor International-a, a prenosi seebiz.
Zbog toga raste konkurentski pritisak kompanije Najki na nemački Adidas, koji je nedavno smanjio procene dobiti i prihoda u ovoj godini.
"Kad pogledate širom sveta, ne postoji velika konkurencija. Adidas se bori, Reebok se bori", kaže Brian Yarbrough, analitičar u firmi Edward Jones.
Veliki prodor u Adidasovo tržište Najki je ostvario na svetskom nogometnom prvenstvu u Brazilu ove godine, kada je po prvi put sponzorisao više nacionalnih timova od Adidasa.
Najki kopačke nosile su najveće zvezde, kao što su Brazilac Neimar i Portugalac Ronaldo. Na tom prvenstvu Najki kopačke nosilo je više fudbalera nego kopačke svih ostalih proizvođača zajedno.
Pročitajte: Najki i Adidas - borba za dres crvenih đavola