БОРБА ГИГАНАТА - Најки побеђује Адидас у Европи?
Највећи светски произвођач спортске одеће Најки известио је о бољим кварталним пословним резултатима него што се очекивало, што се понајвише захваљује повећању његовог удела на фудбалском тржишту у Европи, традиционално најснажнијим тржиштима Адидаса.
Приходи компање Најки досегли су у протеклом тромесечју 7,98 милијарди долара, што је 15 посто више него у истом периоду прошле године. Нето добит компаније порасла је за 23 посто, на 962 милиона долара, док у целој пословној години пословодство Најкија очекује раст добити од око 20 посто.
Приходи у западној Европи скочили су за 25 посто. Снажан раст прихода у западној Европи показује да удео Најкија на том тржишту расте. Прошле године је Најки на тржишту спортске одеће у западној Европи задржао удео од око 12 посто, док се Адидасов смањио с 13,2 на 12,6 посто, показују подаци Еуромонитор Интернатионал-а, а преноси сеебиз.
Због тога расте конкурентски притисак компаније Најки на немачки Адидас, који је недавно смањио процене добити и прихода у овој години.
"Кад погледате широм света, не постоји велика конкуренција. Адидас се бори, Реебок се бори", каже Бриан Yarbrough, аналитичар у фирми Edward Јонес.
Велики продор у Адидасово тржиште Најки је остварио на светском ногометном првенству у Бразилу ове године, када је по први пут спонзорисао више националних тимова од Адидаса.
Најки копачке носиле су највеће звезде, као што су Бразилац Неимар и Португалац Роналдо. На том првенству Најки копачке носило је више фудбалера него копачке свих осталих произвођача заједно.
Прочитајте: Најки и Адидас - борба за дрес црвених ђавола