Dakle, natočili ste pogrešno gorivo
Najvažnije je da ne paničite.
Niste bili pažljivi ili je radnik na benzinskoj pumpi pogrešio, a posledica je to da ste u rezervoar vašeg automobila nasuli pogrešnu vrstu goriva.
Najvažnije je da ne paničite. Iako je ovakva situacija prilično retka, nije da se ne dešava.
Nadamo se da ste problem uočili na samoj pumpi i niste u međuvremenu pokrenuli automobil. U tom slučaju je dovoljno samo da ispumpate postojeće gorivo i operete rezervoar. Nakon toga automobil možete da koristite normalno. Međutim, ako vam se dogodilo da ste upalili motor, ili čak prešli određenu kilometražu možete imati ozbiljan problem.
Situacija koja vas može skupo koštati je kada ne primetite grešku pa se nakon duže vožnje ugasi motor. Tada, kod novijih automobila, slobodno možete računati na troškove servisa od 500 evra, pa i više.
U težim slučajevima, naime, dolazi do oštećenja sistema za dovod goriva, filtera i pumpe goriva, kao i brizgaljki.
Najskuplji, ali i srazmerno najređi kvar su brizgaljke dok se, s druge strane, filter goriva gotovo uvek mora zameniti ukoliko je automobil vožen sa pogrešnim gorivom. Naravno, kvarovi se razlikuju i zavisno od toga koje gorivo ste sipali, piše Autofuelfix.com.
Benzin umesto dizela
Ova greška može imati ozbiljne posledice za "common rail" dizel motore, jer čak i male količine benzina mogu da saperu tanki film koji podmazuje pumpu za ubrizgavanje goriva.
Ovaj problem nastaje jer benzin nema jednaka mazivna svojstva kao dizel gorivo.
Najbolje rešenje je ispumpavanje goriva iz sistema i rezervoara, a nakon toga demontaža i pranje rezervoara. Ovo se odnosi na savremene common rail dizele, dok su oni starije konstrukcije značajno tolerantniji prema benzinu.
Dizel umesto benzina
Čak i smeša od samo pet posto dizela može da nanese skupu štetu motoru i katalizatoru ukoliko se automobil duže vozi. Tada će i motor početi neravnomerno da radi i da blokira.
Zato, ukoliko dođe do greške prilikom sipanja obavezno treba isprazniti sistem za dovod goriva i rezervoar. Nakon toga rezervoar treba i oprati.
Benzin niže oktanske vrednosti
Ovo nije problem, barem za moderne motore. Oni imaju odgovarajući senzor na osnovu kojeg se određuje oktanska vrednost goriva, i nakon toga prilagođava mapa paljenja.
Stariji automobili trebalo bi da se voze umereno i nikako pod punim gasom dok se rezervoar ne potroši ili isprazni.
Benzin više oktanske vrednosti
Sve je u redu. Veća oktanska vrednost neće naštetiti motoru. Naprotiv, u većini slučajeva može dovesti do smanjenja potrošnje i blagog rasta performansi.
Šta činiti
Ponovićemo, ukoliko niste pokrenuli motor neće biti problema. Zatražite pomoć na pumpi - zaposleni na većini benzinskih stanica imaju iskustva sa sipanjem pogrešnog goriva, a neke od njih čak su i opremljene za takve slučajeve. Električnom pumpom isprazniće sistem napajanja gorivom i rezervoar, nakon čega možete sipati ispravno gorivo i nastaviti put.
U slučaju da takva mogućnost ne postoji na pumpi, preostaje vam da se obratite službi za pomoć na putu ili najbližem servisu.
Posledice pogrešnog goriva mogu biti visoki troškovi opravke i zamene neophodnih delova. Pritom, treba uzeti u obzir da osiguravajuće kuće ne pokrivaju ove slučajeve tako da ćete sve troškove morati da platite sami, piše RadioSarajevo.ba.
Svi pričaju o ovome, ali kompanija Lexus je uspela da stvori nemoguće - više o tome na OVOM linku.
Pročitajte i:
- POZVAO JE PRIJATELJE DA MU UNIŠTE AUTO: Trebalo im je tri dana, ali uspeli su (VIDEO)
- OGREBAN VAM JE AUTO? Uklonite sve te ružne tragove, eto kako (FOTO, VIDEO)
- MONSTRUOZNO: Ruski Ural Next gazi sve, a naročito - konkurenciju (VIDEO)
- HOROR: Zastrašujući trenutak kada je njegov motor BUKNUO u plamen, a onda... (VIDEO)
- ZASLEPLJUJUĆA BRZINA: Evo kako je pao svetski rekord 0-300 na sat (VIDEO)