Evo KAKO, GDE i KADA možete iskoristiti vaučere od 5.000 dinara za letovanje
Građani će moći da se prijave do 6. jula za vaučere od 5.000 dinara koje mogu da iskoriste za letovanje u Srbiji. Vaučere će moći da iskoriste od 1. avgusta do 20. novembra.
"Građani koji ispunjavaju uslove dobiće dobiće na kućnu adresu vaučere od po 5000 dinara za letovanje", rekla je pomoćnica ministra trgovine i turizma Renata Pindžo.
Kako kaže, za sada je planirano da se odštampa 100.000 vaučera, a korisnici će moći da ih iskoriste od 1. avgusta do 20. novembra.
Kako do vaučera?
Ministarstvo turizma pozvalo je javno ugostitelje da se do 30.juna prijave kako bi se na ovaj način promovisao domaći turizam. To se odnosi na sve ugostiteljske objekte, hotele, zdravstvene ustanove , koje pružaju turističke usluge, kao i vlasnike apartmana ili soba koji rade legalno. Izuzeti su ugostitelji iz Beograda, Novog Sada, Kragujevca i Niša, prenosi Informer.
"Ministarstvo je poslalo pozive svim lokalnim turističkim organizacijama da "animiraju" ugostitelje da se pridruže ovoj akciji", kaže Pindžo.
Posle toga, ministarstvo bi trebalo najkasnije do 6. jula da objavi listu ugostitelja koji su ispunili uslove za dodelu vaučera na svojoj internet stranici, uz uputstvo korisnicima za upotrebu vaučera. Pindžo kaže da pre objave liste ministarstvo će podrobno proveriti da li prijavljeni ugostitelji posluju u skladu sa zakonom.
Vaučere za letovanje u Srbiji mogu da da koriste penzoneri, nezaposleni, građani koji primaju tuđu negu i pomoć, ratni vojni invalidi i svi koji mesečno zarađuju manje od 60.000 dinara.
"Oni već od 6. jula mogu da se prijave na šalterima bio koje pošte u Srbiji. Da bi stekli pravo na vaučer, moraju doneti određena dokumenta, naglašava pomoćnica ministra.
Potrebna dokumenta
Dokumenta koja su potrebna prilikom prijave su potvrda o rezervaciji najmanje pet noćenja u objektu sa liste koju je objavilo ministarstvo, ček od penzije, potvrda o nezaposlenosti sa biroa rada, lična karta, potvrda o invalidnosti (ukoliko je podnosilac ratni invalid) i potvrda o plati ( za zaposlene).
"Pošta Srbije" će zatim elektronskim putem proveriti sve podatke građana u roku od 24 časa, rekla je Pindžo.
"Vaučer se može dobiti samo po jednom osnovu. A može se desiti i da vaučere dobiju članovi iste porodice. Na primer, supružnici koji su podneli pojedinačne prijave, on, recimo, na osnovu toga što je penzioner, a ona jer ima platu ispod 60.000 dinara", istakla je pomoćnica ministra.
Nakon svih provera, pošte šalju vaučere do kraja jula na ime korisnika i na njegovu kućnu adresu. Građanin sa tim vaučerom dolazi u hotel, banju ili smeštaj koji je rezervisao i predaje vaučer. Ugostiteljski objekat koji je korisnik izabrao mora da se nalazi izvan njegovog mesta prebivališta.
"Svaki vaučer imaće svoj broj i biće zaštićen kako ne bi mogao da se falsifikuje. Što se tiče same procedure za građane, njima će ugostitelj na kraju boravka odbiti tih 5.000 dinara od ukupne cene aranžmana", rekla je Pindžo.
Ugostiteljima ministarstvo refundira novac
Vaučerima se ne mogu plaćati zdravstvene usluge, usluge ishrane, pića i boravišne takse. Ugostiteljima će ministrastvo turizma naknadno refundirati novac na ime vaučera. Kako bi to ostvarili, ugostitelji moraju ministarstvu podneti vaučere koje su dobili od građana, originalne fiskalne račune za svakog korisnika usluge i svojevrsnu specifikaciju za svoj rad.
Ukoliko bi se desilo da nekome trošak odmora bude manji od 5.000 dinara, ministarstvo će ugostiteljima refundirati taj iznos, a ne vrednost celog vaučera.
Prema rečima Renate Pindžo, rezultati analize ove akcije biće veoma značajni.
"Tako ćemo videti kolika je tražnja za domaćim turističkim uslugama i zainteresovanost ugostitelja da se angažuju u unapređenju domaćeg turizma. To je test i za privredu da prvi put kapaciteti budu popunjeni i u post-sezoni, kada nivo posete nije visok'', zaključila je Renata Pindžo.