KAKO NAS IDEA I RODA VARAJU: Ako nasednete na ove lažne „gratis“ akcije, platićete VIŠE!
Kada vidite ovakve akcije, prvo razmislite da li vam nešto prodaju jeftinije ili vam podvaljuju!
Popust jedna para
Brojni su primeri gde trgovci kao "veliku akciju" i sniženje reklamiraju popust od jedne ili nekoliko para. Tako je litar mleka, koje koštalo 69,29 dinara , sniženo na 68,99 dinara. Kada preračunamo, ispostavi se da "veliki" popust iznosi tačno 30 para. Da stvar bude gora, u Srbiji se u prometu ne nalaze kovanice od 10, 20 i 50 para, pa je takav popust u svakom slučaju nebitan.
Kao što smo već pisali, u Merkatorovim prodajnim objektima postoji mnogo problema na koje se svakodnevno žale naši potrošači, kao što su sokovi sa rukom pisanim rokom trajanja (ceo tekst pročitajte OVDE) ili namazima na sniženju kojima je rok trajanja zapravo istekao, ali je naknadno nezakonito promenjen. (o čemu smo detaljno pisali OVDE).
Da ovo nisu izdvojeni slučajevi, pokazuje i istraživanje Srpskog telegrafa, koji je danas pisao šta se krije iza lažnih „gratis“ akcija u Idea, Roda i Merkator supermarketima, koji su svi u vlasništvu Ivice Todorića.
Lažni "gratis"
Proizvodi označeni kao "gratis" nisu uvek besplatni. Ispostavilo se da nam trgovci i artikle s tom etiketom često i te kako dobro naplate. Redovna cena muškog gela za brijanje je 244 dinara. Dva komada, s popustom od 50 odsto, koštaju 534 dinara, što je pedesetak dinara više nego cena dva komada bez ikakvog popusta. Kako bi nam otežali, trgovci pakovanje s etiketom "20 odsto gratis" drže daleko od klasičnog.
Lažne akcije sniženja, jedna cena na rafu, druga na kasi, sniženje od jedne pare i pogrešno izračunat popust najčešće su prevare s kojima se susrećemo u prodavnicama.
NISU OVDE ČISTA POSLA: Nakon pisanja SrbijeDanas, Merkator brže-bolje povukao robu sa rafova! (FOTO)
Na lažne akcije nije imun nijedan trgovinski lanac, ali po broju slučajnih ili namernih obmana prednjače marketi „Ideje“ i „Rode“, čiji je vlasnik hrvatski tajkun Ivica Todorić. To potvrđuju i iskustva udruženja za zaštitu potrošača u kojima kažu da se svaka druga žalba ove vrste odnosi upravo na ove trgovinske lance. Marketi uhvaćeni u lažnim akcijama uvek imaju isto opravdanje – nenamerna greška.
Na akciji skuplje
Ako u marketima naiđete na proizvod na sniženju kome je cena ista kao pre, smatrajte se srećnim. Pod velom akcije, trgovci nam često podvale poskupljenje. Tako je u jednom marketu prethodna cena čipsa od 74,99 dinara precrtana, a ispod nje je dopisana "snižena", koja iznosi 89,99.
SRPSKA TUGA: Radnici u Idei ne mogu da kupe ni kiflu za topli obrok, ali to nije sve! (FOTO)
Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača kaže da su greške moguće, ali da trgovci često prave i „neviđene gluposti“.
- Neverovatno je da neko sebi dopusti da kao akciju reklamira sniženje od jedne pare. Sam natpis „akcija“ privlači potrošače, ali to su dokazi da mu ne smemo slepo verovati. Kad već tržišna inspekcija ne radi svoj posao, to mogu da rade građani, i to tako što će kazniti markete koji pokušavaju da ih obmanu tako što u njih više neće ući, a za trgovce nema gore kazne – kaže Nikolić za Srpski telegraf.
Povodom ovakvih problema, kontaktirali smo Agrokor, kao i tržišnu inspekciju, ali do odgovora nismo došli do objavljivanja ovog teksta, zato im pitanja postavljamo i javno:
- Da li ste upoznati sa svim akcijama u marketima u Ideiama i Rodama širom Srbije?
- Ko kontroliše ove akcije i određuje ih?
- Da li znate da postoje akcije da kupite dva komada nekog proizvoda za cenu koja je viša od kupovne ta ista dva komada zasebno?
- Šta ćete uraditi povodom ovih saznanja, u smislu promene ovakvih tipova "akcija" koje varaju potrošače?