Kim Kardašijan - Ikona morbidnog društva
Ko je Kim Kardašijan Vest?
Ona je slavna, bogata, lepa, popularna i ne silazi s naslovnica poznatih svetskih modnih i sličnih časopisa. Nikad. Naslove već znamo napamet: "Kim Kardašijan u dekoltiranoj haljini", "Kim Kardašijan pozira polugola na plaži", "Kim Kardašijan u novim cipelama", i tako dalje, i tako bliže, menjaju se eventualno nazivi delova tela ili imena gradova. Ovih dana je i magazin GQ proglasio ženom godine.
Čime je Kim Kardašijan zaslužila toliku pažnju? Zašto joj javnost pridaje toliku pažnju i koje su to - zapravo - vrednosti koje Kim Kardašijan predstavlja? Stvar je očigledna: Kim Kardašijan je proizvod kapitalističke mašinerije, s dobro osmišljenom tržišnom strategijom i vrhunskom, dobro uhodanom, marketinškom pozadinom.
I ono najvažnije - s odlično pogođenom ciljnom grupom. Dakle, ima sve ono što ima i svaki uspešan brend današnjice. Fokus je na spomenutoj ciljnoj grupi. Jer proizvod, nijedan pa ni ovaj, ne može opstati ako nema potražnje.
Jednostavnim ekonomskim rečnikom rečeno - što je potražnja veća, veća je i cena. A u njenom slučaju cena stalno raste, što znači da raste i potražnja. Upravo je ta potražnja žarište problema.
Potražnja za onim što Kim Kardašijan Vest predstavlja: oportunizam, narcisoidnost, površnost, opsednutost izgledom, nezasluženu slavu i još manje zasluženo bogatstvo.
No, nećemo biti okrutni. Ona ipak nešto i radi. Osim uspešne rijaliti serije gospođa Vest se bavi i drugim projektima. Foto-modelingom, modom, pravljenjem knjige selfija, kreiranjem igrice za telefone.
Kim ima i aplikaciju za pametne telefone pod nazivom "Kim Kardashian: Hollywood" koja je izašla ovog leta, a već vredi 200 miliona dolara.
Kim je uzor i model ponašanja kojoj je društvo dalo ogroman kredibilitet. Na temelju uspeha. S tim da se u ovom slučaju uspeh definiše isključivo kroz materijalni status i broj objavljenih fotografija u medijima. Načini dolaženja do tog statusa i razlozi objavljivanja tih fotografija većini društva nisu bitni.
Jer društvu, ovom danas i ovom ovde, jednostavno su potrebni bogovi koji će im odvratiti pažnju, od vlastitih nedostataka, problema i večnog nastojanja prelaženja mostova između onoga što imamo i onoga što želimo. A Kim je samo jedan u nizu "bogova" i to što je GQ magazin proglasio ženom godine još je jedan dokaz tome.
I nisu preterali. Kim nije samo žena godine, Kim je žena stoleća, heroina narcisoidno-materijalističke religije čiji broj zaluđenih hodočasnika svakim danom sve više raste.
A dok se oni klanjaju, ona kupuje 827.000 dolara vredne zlatom obložene WC školjke za svoj kućerak.
(M.Bani/Index.hr)