Kineski vozači godišnje izgube devet dana u gužvama
Najteže je Tjencinu, gde u špicu treba imati čelične živce i istrpeti dvostruko duži boravak u automobilu.
"TomTom", preduzeće koje proizvodi navigacione uređaje za automobile, po prvi put je objavilo statistiku pribavljenu od aparata koji se koriste na kineskim putevima. Ogromno zagađenje vazduha koje "krasi" kineske gradove ne dolazi samo od ubrzane industrijalizacije koja malo mari za ekologiju, već i od miliona automobila čiji motori štedro luče ugljen-dioksid.
INFINITI VAGA: Sportski hibrid ili ne?
Čovek se kune da ga je pas odvezao do prodavnice (VIDEO)
SAM(O) NAPRED: Mercedesov samohodan kamion (VIDEO)
Prema obračunu, prosečan kineski vozač potroši ni manje ni više nego devet dana u saobraćajnim gužvama. Najteže je u Tjencinu, gde se provedeno vreme u saobraćaju uveća za 56 odsto zbog stani-pani kretanja. Najnaporniji deo dana je veče, kada se potroši dvostruko više vremena nego što bi bio slučaj da nema gužve. Drugo i treće mesto pripalo je Hangžuu i Pekingu, gde je uvećanje 47, odnosno 43 stota.
Primera radi, najzagušeniji grad u Sjedinjenim Američkim Državama, Los Anđeles, ima nivo rasipa vremena od 36 procenta, odnosno 75 u špicu. Taj je postotak dovoljan za jedanaesto mesto na kineskoj listi, gde se nalazi Šenjang.
Vlasti najmnogoljudnije zemlje sveta svojski se trude da umanje zakrčenost na drumovima. Tako je u Pekingu ogranične broj saobraćajnih dozvola na godišnjem nivou, dok u Šangaju razmatraju uvođenje taksi kojima bi se uticalo na smanjenje gužvi. Uprkos naporima, problem je i porast gradskog stanovništva, tj. povećani priliv iz sela. Jureći trbuhom za kruhom, ljudi prevashodno misle o svom opstanku, negoli o gužvama i vazdušnom zagađenju.