Кинески возачи годишње изгубе девет дана у гужвама
Најтеже је Тјенцину, где у шпицу треба имати челичне живце и истрпети двоструко дужи боравак у аутомобилу.
"ТомТом", предузеће које производи навигационе уређаје за аутомобиле, по први пут је објавило статистику прибављену од апарата који се користе на кинеским путевима. Огромно загађење ваздуха које "краси" кинеске градове не долази само од убрзане индустријализације која мало мари за екологију, већ и од милиона аутомобила чији мотори штедро луче угљен-диоксид.
ИНФИНИТИ ВАГА: Спортски хибрид или не?
Човек се куне да га је пас одвезао до продавнице (ВИДЕО)
САМ(О) НАПРЕД: Мерцедесов самоходан камион (ВИДЕО)
Према обрачуну, просечан кинески возач потроши ни мање ни више него девет дана у саобраћајним гужвама. Најтеже је у Тјенцину, где се проведено време у саобраћају увећа за 56 одсто због стани-пани кретања. Најнапорнији део дана је вече, када се потроши двоструко више времена него што би био случај да нема гужве. Друго и треће место припало је Хангжуу и Пекингу, где је увећање 47, односно 43 стота.
Примера ради, најзагушенији град у Сједињеним Америчким Државама, Лос Анђелес, има ниво расипа времена од 36 процента, односно 75 у шпицу. Тај је постотак довољан за једанаесто место на кинеској листи, где се налази Шењанг.
Власти најмногољудније земље света својски се труде да умање закрченост на друмовима. Тако је у Пекингу ограничне број саобраћајних дозвола на годишњем нивоу, док у Шангају разматрају увођење такси којима би се утицало на смањење гужви. Упркос напорима, проблем је и пораст градског становништва, тј. повећани прилив из села. Јурећи трбухом за крухом, људи превасходно мисле о свом опстанку, неголи о гужвама и ваздушном загађењу.