Kupci se vraćaju malim radnjama
BEOGRAD - Srpski kupac počeo je detaljnije da planira svoju kupovinu u poslednjih nekoliko godina koliko traje kriza, najčešće kupuje samo ono što mu je neophodno i na neki način ograničava sebe da ne dođe u iskušenje da kupi ono što mu ne treba, navodi agencija GFK koja se bavi istraživanjem tržišta.
Pre krize, koje je u velikoj meri umanjila profite, vodeći trgovci u našoj zemlji najmanje su voleli kupce koje su u neformalnim razgovorima nazivali "skidačima jagoda sa šlaga" a to se odnosilo na one kupce koji su u prodavnice ulazili sa spiskovima robe koja je na akciji i samo to kupovali.
Danas, kada su prometi u srpskoj maloprodaji i do 30 odsto manji nego pre 2008. godine, raduju se i takvim kupcima.
Iako se očekivalo, kriza nije zbrisala male radnje, naprotiv. Statistika je uvidela zanimljiv trend povratka malim radnjama iz komšiluka. Kupuje se samo neophodno i tako se štedi.
Iz agencije za marketinška istraživanja "Valikon", Zenel Batagelj kaže za Politiku da se promenio koncept lojalnosti trgovinskim lancima.
Primera radi, prosečan Slovenac je u 2013. godini imao je sedam kartica lojalnosti, objašnjava on i dodaje da je kriza uticala na to da potrošači probaju nove proizvode, nešto što bi zadovoljilo i kvalitet i cenu. On zaključuje da kriza daje šansu novima i ocenjuje da će se u Srbiji desiti slična situacija kao u Sloveniji što će povećati udeo trgovačkih marki sa trenutnih četiri odsto na oko 10.
Kriza je na velika vrata, vratila plaćanje čekovina na odloženo. Međutim sada polako i tu dolazi do stagnacije pošto su se mnogi građani prezadužili.