Купци се враћају малим радњама
БЕОГРАД - Српски купац почео је детаљније да планира своју куповину у последњих неколико година колико траје криза, најчешће купује само оно што му је неопходно и на неки начин ограничава себе да не дође у искушење да купи оно што му не треба, наводи агенција ГФК која се бави истраживањем тржишта.
Пре кризе, које је у великој мери умањила профите, водећи трговци у нашој земљи најмање су волели купце које су у неформалним разговорима називали "скидачима јагода са шлага" а то се односило на оне купце који су у продавнице улазили са списковима робе која је на акцији и само то куповали.
Данас, када су промети у српској малопродаји и до 30 одсто мањи него пре 2008. године, радују се и таквим купцима.
Иако се очекивало, криза није збрисала мале радње, напротив. Статистика је увидела занимљив тренд повратка малим радњама из комшилука. Купује се само неопходно и тако се штеди.
Из агенције за маркетиншка истраживања "Валикон", Зенел Батагељ каже за Политику да се променио концепт лојалности трговинским ланцима.
Примера ради, просечан Словенац је у 2013. години имао је седам картица лојалности, објашњава он и додаје да је криза утицала на то да потрошачи пробају нове производе, нешто што би задовољило и квалитет и цену. Он закључује да криза даје шансу новима и оцењује да ће се у Србији десити слична ситуација као у Словенији што ће повећати удео трговачких марки са тренутних четири одсто на око 10.
Криза је на велика врата, вратила плаћање чековина на одложено. Међутим сада полако и ту долази до стагнације пошто су се многи грађани презадужили.