Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

Купци се враћају малим радњама

30.06.2014. 12:06
samoposluga
самопослуга / Извор: Профимедиа

БЕОГРАД - Српски купац почео је детаљније да планира своју куповину у последњих неколико година колико траје криза, најчешће купује само оно што му је неопходно и на неки начин ограничава себе да не дође у искушење да купи оно што му не треба, наводи агенција ГФК која се бави истраживањем тржишта.

Пре кризе, које је у великој мери умањила профите, водећи трговци у нашој земљи најмање су волели купце које су у неформалним разговорима називали "скидачима јагода са шлага" а то се односило на оне купце који су у продавнице улазили са списковима робе која је на акцији и само то куповали.

Данас, када су промети у српској малопродаји и до 30 одсто мањи него пре 2008. године, радују се и таквим купцима.

Криза је умногоме променила навике потрошача, а последице рецесије у трговини су и даље ту. Најпре је почело да се купује плански, а снижења се прате више него раније. А уместо скупих производа познатих марки, све више се купују трговачке марке за које до пре неколико година нисмо ни знали.

 prazne korpe
празне корпе / Извор: Профимедиа

Иако се очекивало, криза није збрисала мале радње, напротив. Статистика је увидела занимљив тренд повратка малим радњама из комшилука. Купује се само неопходно и тако се штеди.

Из агенције за маркетиншка истраживања "Валикон", Зенел Батагељ каже за Политику да се променио концепт лојалности трговинским ланцима.

Примера ради, просечан Словенац је у 2013. години имао је седам картица лојалности, објашњава он и додаје да је криза утицала на то да потрошачи пробају нове производе, нешто што би задовољило и квалитет и цену. Он закључује да криза даје шансу новима и оцењује да ће се у Србији десити слична ситуација као у Словенији што ће повећати удео трговачких марки са тренутних четири одсто на око 10.

Криза је на велика врата, вратила плаћање чековина на одложено. Међутим сада полако и ту долази до стагнације пошто су се многи грађани презадужили.