Mazda MX-5 "prošetala" Gradom svetlosti
Japanska firma krije performanse modela, ali ističe da će "imajući vidu veličinu, automobil biti dovoljno moćan".
Mazda 2 još uvek nije spremna i najverovatnije će isplivati na Losanđeleskom sajmu automobila, dok će "dvojka" namenjena Evropi po svoj prilici očekati ženevsku smotru sledeće godine. Otuda je stub nosač postavke Mazde na Pariskom salonu automobila Mazda MX-5.
Četvrta generacija jednog od najpopularnijih roudstera biće pokretana V4 benzinskim motorom zapremine 1,5 litara, a takav će agregat pogoniti i dolazeću Mazdu 2. U pitanju je SkyActive-G motor sa direktnim ubrizgavanjem i "veoma visokim" stepenom kompresije. Zajedno sa šestostepnim ručnim menjačem, MX-5 bi trebalo da bude "startan automobil", prava zujalica.
Ono što nam svima bode oči jeste da Mazda krije snagu motora, visinu obrtnog momenta, te maksimalnu brzinu, ali i potrošnju i rasip štetnim materija. No, budući da je automobil lakši za 100 kg od prethodnika, očekujemo da rasip bude barem u rangu od 167 g CO2/km.
Japanska firma tvrdi da će novi MX-5 biti "dovoljno moćan za svoju veličinu", ali da se neće dičiti naročitom "konjažom". Poređenja radi, sadašnja "em-iks-petica" ima 124, odnosno 157 KS, koje dobija od motora zapremine 1,8 litara, odnosno 2,0 litara.
Mazda je otkrila dodatno je otkrila da će spremiti i pogonsku jedinicu zapremine 2,0 litara. U sadašnjoj ponudi kompanije dva modela koriste SkyActive-G motor kapaciteta dva litra. Agregati koji pokreću Mazdu 3 i Mazdu 6 razvijaju 163 KS i to može da posluži kao smernica pri pogađanju performansi buduće MX-5.