Мазда MX-5 "прошетала" Градом светлости
Јапанска фирма крије перформансе модела, али истиче да ће "имајући виду величину, аутомобил бити довољно моћан".
Мазда 2 још увек није спремна и највероватније ће испливати на Лосанђелеском сајму аутомобила, док ће "двојка" намењена Европи по свој прилици очекати женевску смотру следеће године. Отуда је стуб носач поставке Мазде на Париском салону аутомобила Мазда MX-5.
Четврта генерација једног од најпопуларнијих роудстера биће покретана В4 бензинским мотором запремине 1,5 литара, а такав ће агрегат погонити и долазећу Мазду 2. У питању је SkyActive-G мотор са директним убризгавањем и "веома високим" степеном компресије. Заједно са шестостепним ручним мењачем, MX-5 би требало да буде "стартан аутомобил", права зујалица.
Оно што нам свима боде очи јесте да Мазда крије снагу мотора, висину обртног момента, те максималну брзину, али и потрошњу и расип штетним материја. Но, будући да је аутомобил лакши за 100 кг од претходника, очекујемо да расип буде барем у рангу од 167 г ЦО2/км.
Јапанска фирма тврди да ће нови MX-5 бити "довољно моћан за своју величину", али да се неће дичити нарочитом "коњажом". Поређења ради, садашња "ем-икс-петица" има 124, односно 157 КС, које добија од мотора запремине 1,8 литара, односно 2,0 литара.
Мазда је открила додатно је открила да ће спремити и погонску јединицу запремине 2,0 литара. У садашњој понуди компаније два модела користе SkyActive-G мотор капацитета два литра. Агрегати који покрећу Мазду 3 и Мазду 6 развијају 163 КС и то може да послужи као смерница при погађању перформанси будуће MX-5.