Do Budimpešte vozom 200km/h za tri godine
Studija izvodljivosti o modernizaciji pruge Beograd-Budimpešta za brzine od 200 kilometara na sat biće završena do kraja juna, a radovi će početi do kraja 2015. i trajaće dve godine, najavljeno je danas u Vladi Srbije.
To predviđa trilateralni plan saradnje koji su danas u Vladi Srbije potpisali predstavnici Srbije, Mađarske i Kine - potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, ministar spoljnih poslova i spoljne trgovine Peter Sijarto i zamenik direktora Državne komisije za razvoj i reformu Kine Su Sijanping.
Ovim dokumentom predviđa se izgradnja još jednog koloseka, pored postojećeg, za mešoviti saobraćaj - putnički i teretni, kao i da celokupno putovanje na toj relaciji traje menje od tri sata.
Dužina pruga je 350 km, od čega 184 km na teritoriji Srbije i 166 u Mađarskoj.
Mihajlović je izjavila da je samo nakon dve nedelje od samita Kine i 16 zemalja centralne i istočne Evrope u Beogradu, kada je postignut dogovor premijera Srbije i Kine Aleksandra Vučića i Li Kećianga za tu prugu, potpisan plan buduće saradnje na ovom projektu. Do 15. aprila će biti završena predstudija izvodljivosti, a glavna studija do kraja juna, kad će biti poznati modeli finansiranja za dve deonice.
Projekat za srpsku deonicu će raditi Saobraćajni institut CIP.
"Dogovorili smo se da do kraja januara tri kompanije naprave memorandum na osnovu osnovnih delova i teza o studiji izvodljivosti i nakon dva i po meseca nakon potpisanog memoranduma tri kompanije imamo predstudiju izvodljivosti Srbije i Mađarske", kazala je Mihajlović.
Svaka država će, prema njenim rečima, raditi svoju studiju izvodljivosti i nakon toga će biti poslate kineskim partnerima koji će završiti kompletnu studiju.
"Srbija je potpuno samostalna u tome koji će model finansiranja odabrati, kao što će i Mađarska do sama odabere svoj model. Mi želimo naravno da se ne zadužujemo i da to finansiramo sopstvenim sredstvima, ali će to studija pokazati", navela je potredsednica vlade.
Napomenula je takođe da su u planu navedeni razni modeli finansiranja, na primer kreditno finansiranje Kine do najviše 85 odsto vrednosti posla, javno-privatno partnerstvo (JPP), BOT - Build operate transfer kao vrsta saradnje javnog i privatnog sektora i drugi modeli.
Mihajlović je istakla da Srbija ima odličan položaj i da će Beograd zahvaljujući toj pruzi postati transportno čvorište.
Sijarto je naglasio da potpisani dokumet predstavlja "korak napred" i da je ta pruga glavni projekat Kine sa zemljama srednje Evrope, kao i da će železnički pravac Beograd- Budimpešta biti značajan za celu Evropu.
Pročitajte i: