До Будимпеште возом 200км/х за три године
Студија изводљивости о модернизацији пруге Београд-Будимпешта за брзине од 200 километара на сат биће завршена до краја јуна, а радови ће почети до краја 2015. и трајаће две године, најављено је данас у Влади Србије.
То предвиђа трилатерални план сарадње који су данас у Влади Србије потписали представници Србије, Мађарске и Кине - потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, министар спољних послова и спољне трговине Петер Сијарто и заменик директора Државне комисије за развој и реформу Кине Су Сијанпинг.
Овим документом предвиђа се изградња још једног колосека, поред постојећег, за мешовити саобраћај - путнички и теретни, као и да целокупно путовање на тој релацији траје мење од три сата.
Дужина пруга је 350 км, од чега 184 км на територији Србије и 166 у Мађарској.
Михајловић је изјавила да је само након две недеље од самита Кине и 16 земаља централне и источне Европе у Београду, када је постигнут договор премијера Србије и Кине Александра Вучића и Ли Кећианга за ту пругу, потписан план будуће сарадње на овом пројекту. До 15. априла ће бити завршена предстудија изводљивости, а главна студија до краја јуна, кад ће бити познати модели финансирања за две деонице.
Пројекат за српску деоницу ће радити Саобраћајни институт ЦИП.
"Договорили смо се да до краја јануара три компаније направе меморандум на основу основних делова и теза о студији изводљивости и након два и по месеца након потписаног меморандума три компаније имамо предстудију изводљивости Србије и Мађарске", казала је Михајловић.
Свака држава ће, према њеним речима, радити своју студију изводљивости и након тога ће бити послате кинеским партнерима који ће завршити комплетну студију.
"Србија је потпуно самостална у томе који ће модел финансирања одабрати, као што ће и Мађарска до сама одабере свој модел. Ми желимо наравно да се не задужујемо и да то финансирамо сопственим средствима, али ће то студија показати", навела је потредседница владе.
Напоменула је такође да су у плану наведени разни модели финансирања, на пример кредитно финансирање Кине до највише 85 одсто вредности посла, јавно-приватно партнерство (JPP), БОТ - Буилд операте трансфер као врста сарадње јавног и приватног сектора и други модели.
Михајловић је истакла да Србија има одличан положај и да ће Београд захваљујући тој прузи постати транспортно чвориште.
Сијарто је нагласио да потписани докумет представља "корак напред" и да је та пруга главни пројекат Кине са земљама средње Европе, као и да ће железнички правац Београд- Будимпешта бити значајан за целу Европу.
Прочитајте и: