MULTIPLATFORM: Novi Gemius izveštaji sada pokrivaju svaki uređaj
Gemius, u svojoj gemiusAudience studiji za Srbiju, od decembarskog izveštaja predstavlja novi tip mesečnog fajla, baziranog na novoj multiplatform metodologiji.
Ovaj izveštaj (gem fajl) namenjen je za dobijanje podataka o posećenosti, socio-demografskim profilima, potrošačkim navikama i svrsi korišćenja interneta. Gem fajl baziran na novoj multiplatform metodologiji omogućava da se odvojeno posmatraju i analiziraju ovi podaci dobijeni i sa desktop i sa mobilnih uređaja.
„Nova Gemius multiplatform metodologija nastala je kako bi pratila brze promene na medijskoj sceni, a posebno u pogledu unakrsnog korišćenja različitih uređaja za pristup internetu. Sa novim pristupom Gemius ne samo da prati čitav internet univerzum i publiku na različitim platformama (PC, smart telefonima, tabletima), već takođe omogućava izračunavanje ukupnog dosega merenja svih platformi, bez preklapanja. Pored merenja veb sadržaja, multiplatform omogućava i merenje posebnih vrsta sadržaja kao što su mobilne aplikacije, desktop aplikacije ili stream-a“, zaključuje Marek Molicki, Gemius regionalni menadžer.
Pojavom mobilnih uređaja, otvorili su se dodatni kanali za reklamiranje, u koje naše tržište dugo nije imalio poverenja. Internet oglašavanje iznedrilo je mobilno, koje se ispostavilo mnogo dostupnije u odnosu na tradicionalne medije. Obzirom da je mobilni telefon, a često i tablet, personalizovan uređaj, jasno je da je cilj kampanja plasiranih na ovaj način da priđu određenom pojedincu za koga su uvereni da je njihov klijent.
Broj korisnika interneta preko mobilnih uređaja povećava se iz godine u godinu, utvđeno je analizom Gemiusa rađenom na osnovu 18 tržišta. U regionu je najveći rast zabeležen u Hrvatskoj,gde 21 od sto korisnika surfuje internetom preko tableta ili smart telefona, dok je u Evropi Moldavija zabeležila najmanju penetraciju (1%).
Podaci koji se mogu dobiti iz mesečnog izveštaja su, pre svega, osnova za media planiranje i komunikaciju sa agencijama, ali i vrlo koristan alat za upoznavanje konkurencije.