МУЛТИПЛАТФОРМ: Нови Гемиус извештаји сада покривају сваки уређај
Гемиус, у својој гемиусАудиенце студији за Србију, од децембарског извештаја представља нови тип месечног фајла, базираног на новој мултиплатформ методологији.
Овај извештај (гем фајл) намењен је за добијање података о посећености, социо-демографским профилима, потрошачким навикама и сврси коришћења интернета. Гем фајл базиран на новој мултиплатформ методологији омогућава да се одвојено посматрају и анализирају ови подаци добијени и са десктоп и са мобилних уређаја.
„Нова Гемиус мултиплатформ методологија настала је како би пратила брзе промене на медијској сцени, а посебно у погледу унакрсног коришћења различитих уређаја за приступ интернету. Са новим приступом Гемиус не само да прати читав интернет универзум и публику на различитим платформама (ПЦ, смарт телефонима, таблетима), већ такође омогућава израчунавање укупног досега мерења свих платформи, без преклапања. Поред мерења веб садржаја, мултиплатформ омогућава и мерење посебних врста садржаја као што су мобилне апликације, десктоп апликације или stream-a“, закључује Марек Молицки, Гемиус регионални менаџер.
Појавом мобилних уређаја, отворили су се додатни канали за рекламирање, у које наше тржиште дуго није ималио поверења. Интернет оглашавање изнедрило је мобилно, које се испоставило много доступније у односу на традиционалне медије. Обзиром да је мобилни телефон, а често и таблет, персонализован уређај, јасно је да је циљ кампања пласираних на овај начин да приђу одређеном појединцу за кога су уверени да је њихов клијент.
Број корисника интернета преко мобилних уређаја повећава се из године у годину, утвђено је анализом Гемиуса рађеном на основу 18 тржишта. У региону је највећи раст забележен у Хрватској,где 21 од сто корисника сурфује интернетом преко таблета или смарт телефона, док је у Европи Молдавија забележила најмању пенетрацију (1%).
Подаци који се могу добити из месечног извештаја су, пре свега, основа за медиа планирање и комуникацију са агенцијама, али и врло користан алат за упознавање конкуренције.