NOVI FOCUS: Za početak, lepši je nego ikad
Stabilan, sa efikasnim motorima i,ne možemo da ne ponovimo, krasnom pojavom, Focus će biti više nego privlačna investicija.
Stigao je. Novi Focus, tj. novo izdanje treće generacije ovog vrlo popularnog modela. Automobil je davno već, u martu, pokazan svetu, a evo sada je spreman za tržišnu trku.
Fizički gledano, Focus izgleda prelepo. Zaista. Naravno, za kategoriju u kojoj se nalazi i čiji je deo. Čeoni deo je izmenjen i seća na šmekerski Aston Martin. U pitanju je recep već primenjen na Fiesti, ali i na Mondeu i Ka. Ne samo vizuelno, Focus je unapređen i u kabini. Sync2 sklop je nešto što nikad ranije nije zadesilo evropske kupce; to je sistem kvalitetnije komunikacije sa audio uređajima, klimom i navigacijom koji se vrši preko osmocolnog 3D ekrana.
Novitet je i komanda glasom. Odabere jedan od jezika i iskate ono što vas zanima. Javite li računaru da ste gladni, ponudiće vam spisak najbližih restorana i putanju do njih. Tu su i dorađeno automatsko parkiranje i automatsko kočenje koje radi za brzine do 50 km/č (do sada je radio do 30 km/č), kao i sistem koji pomaže u preventivi sudara.
Vreme je da popričamo o srcu i muskulaturi. Pokretačka snaga biće nekoliko motora. Prvi je 1.0 V3 turbobenzinski agregat u izdanjima od 100 KS i 125 KS koji troši 4,8 litara (ranije - 4,4 l), dok je rasip CO2 99 g/km i prvi je nehibridni benzinac koji emituje manje od 100 g CO2/km. Drugi je 1.5 V4 motor, takođe turbobenzinac, u varijantama od 150 KS i 180 KS sa potrošnjom od 4,9 litara. Sledi 1.5 TDCi od 95 KS i 125 KS, turbodizelska naprava koja "pije" 3,5 l/km koji u sprezi sa šestostepenim automatskim menjačem troši za šestinu manje goriva nego prethodnik.
Zanimljivost u vezi sa novim Focusom je sistem MyKey koji nudi mogućnost da se ograniče najveća brzina, ali i decibelaža zvučnika ako auto poverite nekommlađem i neiskusnom, ali i ako pojasevi nisu vezani. Automobil je čvršći nego ranije što znači da će biti stabilniji pri vožnji, pogotovo u krivinama.
Cena novog Focusa veliki je plus. Iako unapređen, iako nov na kraju krajeva, količina novca data u zamenu za vlasništvo neće se menjati u odnosu na dosadašnji model. Tako će Volkswagen, te skorodolazeća Astra dobiti prilično jakog takmaca. Slike radi, Evropa je do sada kupila skoro sedam miliona Focusa.