Osam poslova koji nisu postojali pre 1989.
Pre 25 godina samo 15% američkih domaćinstava je imalo kompjuter, a da ne pominjemo kakav je skor bio u Srbiji. Telefon je bio sinonim za kutiju sa dugmićima kojoj je uvek falio duži kabal da bi dok se priča moglo još nešto da se uradi “s nogu”. Kod mnogih je on izazivao bes zbog napornog dvojnika koji “sedne” na telefon uvek u pogrešnom trenutku. Ni u najluđim snovima niko krajem osamdestih ne bi pomislio da će za jednu deceniju telefon nositi gde god da pođe.
1. Menadžer za društvene mreže
Ovo zanimanje nije postojalo pre pojave Fejsbuka, Instagrama,Tvitera. Menadžer za društvene mreže plasira poruke i komunicira sa određenim ciljnim grupama kompanije za koju radi. Ovaj menadžer gradi imdž kopanije preko društvenih mreža i uviđa potrebe klijenata u svakodnevnoj komunikaciji.
2. Diveloper za mobilne aplikacije
Sa pojavom pametnih mobilnih telefona i tableta, čitanje novina, igranje igrica, praćenje vremenske prognoze i razni drugi atraktivni sadžaji čine naš život zabavnijim i jednostavnijim. Osmišljanje svih vrsta aplikacija posao je vrlo primamljivog i dobro plaćenog posla - divelopera za mobilne aplikacije.
3. Genetski savetnici
Uz pomoć nauke i tehnike genetski savetnik daje sliku mogućnosti da pojedinac ili porodica dobije određenu bolest ili defekt. Tako se može predviđati kakvo će biti zdravstveno stanje nerođene bebe.
4. SEO specijalista( search-engine optimization engineer)
Njegov zadatak je da plasman jedne kompanije na Veb pretraživaču bude što bolje kotiran. Ovo uopšte nije lak posao u moru različitih sajtova.
5. 3D profesionalac za štampu
Osmišljava atraktivne sadržaje tako da uz pomoć 3D tehnologije izgledaju što realnije.
6. Farmer vertikalne farme
Ovo zanimanje je još u povoju. Prema procenama stručnjaka, ako bi poljoprivreda nastavila da se odvija na sadašnji način, bilo bi potrebno oko milijardu hektara novog poljoprivrednog zemljišta, zato mnogi smatraju da je spas u vertikalnim farmama. Vertikalne farme su zamišljene kao zgrade sa mnogo spratova sa led lampama pod kojima bi se gajile razne žitarice, voće i povrće. Za sada ovakvih farmi ima u Južnoj Koreji.
7. Bloger
Bloger je predstavnik građanskog novinarstva kome je internet omogućio da bez pristupa bilo kom tradicionalnom mediju odašilje poruke, razmišljanja i stavove. On može raditi u komercijalne i promotivne svrhe. Ipak najveći broj blogera piše blog kao lični dnevnik koji želi da podeli sa celim svetom.
8. Kopirajter
Ovo zanimanje zahteva mnogo kreativnosti, inteligencije i multdisciplinarnog znanja. On osmišljava imidž određenog brenda, komunikacionu strategiju sa ciljem vezivanja određene pozitivne i sofisticirane priče za brend.