Осам послова који нису постојали пре 1989.
Пре 25 година само 15% америчких домаћинстава је имало компјутер, а да не помињемо какав је скор био у Србији. Телефон је био синоним за кутију са дугмићима којој је увек фалио дужи кабал да би док се прича могло још нешто да се уради “с ногу”. Код многих је он изазивао бес због напорног двојника који “седне” на телефон увек у погрешном тренутку. Ни у најлуђим сновима нико крајем осамдестих не би помислио да ће за једну деценију телефон носити где год да пође.
1. Менаџер за друштвене мреже
Ово занимање није постојало пре појаве Фејсбука, Инстаграма,Твитера. Менаџер за друштвене мреже пласира поруке и комуницира са одређеним циљним групама компаније за коју ради. Овај менаџер гради имџ копаније преко друштвених мрежа и увиђа потребе клијената у свакодневној комуникацији.
2. Дивелопер за мобилне апликације
Са појавом паметних мобилних телефона и таблета, читање новина, играње игрица, праћење временске прогнозе и разни други атрактивни саџаји чине наш живот забавнијим и једноставнијим. Осмишљање свих врста апликација посао је врло примамљивог и добро плаћеног посла - дивелопера за мобилне апликације.
3. Генетски саветници
Уз помоћ науке и технике генетски саветник даје слику могућности да појединац или породица добије одређену болест или дефект. Тако се може предвиђати какво ће бити здравствено стање нерођене бебе.
4. СЕО специјалиста( search-engine оптимизатион енгинеер)
Његов задатак је да пласман једне компаније на Веб претраживачу буде што боље котиран. Ово уопште није лак посао у мору различитих сајтова.
5. 3Д професионалац за штампу
Осмишљава атрактивне садржаје тако да уз помоћ 3Д технологије изгледају што реалније.
6. Фармер вертикалне фарме
Ово занимање је још у повоју. Према проценама стручњака, ако би пољопривреда наставила да се одвија на садашњи начин, било би потребно око милијарду хектара новог пољопривредног земљишта, зато многи сматрају да је спас у вертикалним фармама. Вертикалне фарме су замишљене као зграде са много спратова са лед лампама под којима би се гајиле разне житарице, воће и поврће. За сада оваквих фарми има у Јужној Кореји.
7. Блогер
Блогер је представник грађанског новинарства коме је интернет омогућио да без приступа било ком традиционалном медију одашиље поруке, размишљања и ставове. Он може радити у комерцијалне и промотивне сврхе. Ипак највећи број блогера пише блог као лични дневник који жели да подели са целим светом.
8. Копирајтер
Ово занимање захтева много креативности, интелигенције и мултдисциплинарног знања. Он осмишљава имиџ одређеног бренда, комуникациону стратегију са циљем везивања одређене позитивне и софистициране приче за бренд.