IMA MILIONE, A NOVAC GA NE ZANIMA: Osnivač "Fejsbuka za krave" živi sa roditeljima
On je napravio aplikaciju koju slobodno možemo nazvati "Fejsbukom za krave". A sada njegova firma vredi nekoliko desetina miliona dolara. Mlad je, iz Osijeka je, a njegova aplikacija "dotiče" 10 odsto farmi u SAD.
"Farmeron" je već sada, u svetskim razmerima, ugledna firma. Procenjuje se da vredi više desetina miliona dolara, a klijenti su im velike farme od kojih neke broje i do sto hiljada grla krava. Upravo ulaze na kinesko tržište, s dosta uspeha, a već duže su na radaru Forbsa i CNN-a.
A iza firme stoji - Matija Kopić, idejni začetnik i suvlasnik.
Matija se druži i sarađuje s nekim od najuticajnijih globalnih ulagača i ljudima koji su osnovali Skype i Linkedin, a posao je proširio u 16 zemalja.
Ali o novcu ne voli pričati, kao da ga ne zanima.
Vozi "Golf", živi u stanu roditelja (za šta im plaća kiriju), a uglavnom ga možete sresti u farmerkama i običnoj pamučnoj majici kratkih rukava. Tanki, diskretni srebrni lančić, s krstćem, to je sav nakit koji nosi.
Bog kao partner
Kopić je vernik i kad kaže da mu je najbolji prijatelj i poslovni patner Isus, kaže to bez imalo zadrške, svestan da će ga zbog toga neki ljudi doživeti kao čudaka.
Šta je "Fameron" zapravo?
Ključ leži u ishrani životinja, kaže Kopić.
Veruje da danas više znamo o njihovoj ishrani nego o ishrani ljudi. Prilikom hranjenja muznih krava dolazi do greški u procenama:
- Naša aplikacija omogućuje vlasnicima farmi da tačno znaju u kojem segmentu života, u kojem podneblju, kojoj vrsti krava treba obrok koji će za nju biti idealan, ni premalen ni prevelik, da bi dala najviše mleka - opisuje proces tzv. ration formulationa.
"Farmeron" pomoću tima eksperata zapravo smišlja algoritme ishrane životinja, a Kopić to upoređuje sa planiranjem ishrane za vrhusnke sportiste.
Njihov prosečan klijent ima između pet i deset hiljada grla muznih krava i to na nekoliko lokacija. Najveći klijenti imaju farme na 20-ak lokacija u SAD-u. Ugalvnom posluju u Kaliforniji, Mičigenu, Minesoti, Viskonsinu i Ohaju.
Farmeron je u međuvremenu izrastao u ozbiljnu kompaniju. Kad su počinjali, bili su jedina poljoprivredna aplikacija te vrste na svetu. Iako su do danas pokrenuta još dva ili tri slična projekta, niti jedan im nije dorastao u sveobuhvatnom, holističkom pristupu obrade podataka o životu jedne farme.
Danas Farmeron ima stotinjak klijenata, još 20 ih je u procesu pristupanja, a ukupan broj muznih krava, koje su specifičan segment tržišta na koji se firma fokusira, približava se jednom milionu.
(jutarnji/Globus)
Pročitajte i: