ИМА МИЛИОНЕ, А НОВАЦ ГА НЕ ЗАНИМА: Оснивач "Фејсбука за краве" живи са родитељима
Он је направио апликацију коју слободно можемо назвати "Фејсбуком за краве". А сада његова фирма вреди неколико десетина милиона долара. Млад је, из Осијека је, а његова апликација "дотиче" 10 одсто фарми у САД.
"Фармерон" је већ сада, у светским размерима, угледна фирма. Процењује се да вреди више десетина милиона долара, а клијенти су им велике фарме од којих неке броје и до сто хиљада грла крава. Управо улазе на кинеско тржиште, с доста успеха, а већ дуже су на радару Форбса и CNN-a.
А иза фирме стоји - Матија Копић, идејни зачетник и сувласник.
Матија се дружи и сарађује с неким од најутицајнијих глобалних улагача и људима који су основали Skype и Linkedin, а посао је проширио у 16 земаља.
Али о новцу не воли причати, као да га не занима.
Вози "Голф", живи у стану родитеља (за шта им плаћа кирију), а углавном га можете срести у фармеркама и обичној памучној мајици кратких рукава. Танки, дискретни сребрни ланчић, с крстћем, то је сав накит који носи.
Бог као партнер
Копић је верник и кад каже да му је најбољи пријатељ и пословни патнер Исус, каже то без имало задршке, свестан да ће га због тога неки људи доживети као чудака.
Шта је "Фамерон" заправо?
Кључ лежи у исхрани животиња, каже Копић.
Верује да данас више знамо о њиховој исхрани него о исхрани људи. Приликом храњења музних крава долази до грешки у проценама:
- Наша апликација омогућује власницима фарми да тачно знају у којем сегменту живота, у којем поднебљу, којој врсти крава треба оброк који ће за њу бити идеалан, ни премален ни превелик, да би дала највише млека - описује процес тзв. ратион формулатиона.
"Фармерон" помоћу тима експерата заправо смишља алгоритме исхране животиња, а Копић то упоређује са планирањем исхране за врхуснке спортисте.
Њихов просечан клијент има између пет и десет хиљада грла музних крава и то на неколико локација. Највећи клијенти имају фарме на 20-ак локација у САД-у. Угалвном послују у Калифорнији, Мичигену, Минесоти, Висконсину и Охају.
Фармерон је у међувремену израстао у озбиљну компанију. Кад су почињали, били су једина пољопривредна апликација те врсте на свету. Иако су до данас покренута још два или три слична пројекта, нити један им није дорастао у свеобухватном, холистичком приступу обраде података о животу једне фарме.
Данас Фармерон има стотињак клијената, још 20 их је у процесу приступања, а укупан број музних крава, које су специфичан сегмент тржишта на који се фирма фокусира, приближава се једном милиону.
(јутарњи/Глобус)
Прочитајте и: