Ove kompanije najviše troše na reklame
Sto najvećih oglašivača u Americi su u 2013.godini potrošili rekordnu sumu na marketing - 109 milijardi dolara. Predstavljamo neke od kompanija sa vrha ove liste.
Proctor & Gamble
Možda Vam ime ove kompanije ne znači mnogo na prvu misao. Ali proizvodi poput Pampers, Mr. Proper, Gillette, Lenor sigurno pale lampice. Pet milijardi dolara potrošeno je na reklame za ove i druge brojne proizvode P&G.
TV - 1,9 milijardi dolara
časopisi - 1,1 milijardi dolara
štampa - 280 miliona dolara
internet - 234 miliona dolara
ostalo - 1,5 milijardi dolara
JPMorgan Chase
Ovo vodeća finansijska institucija u SAD, koja posluje širom sveta, potrošila je 1,88 milijardi dolara na reklamiranje.
TV - 225 miliona dolara
časopisi - 47 miliona dolara
štampa - 18 miliona dolara
internet - 59 miliona dolara
ostalo - 1,48 milijardi dolara
Walt Disney
Imperija crtanih likova na oglase je u prošloj godini dala skoro dve milijarde dolara (1,96 milijardi).
TV - 524 miliona dolara
časopisi - 113 miliona dolara
štampa - 23 miliona dolara
internet - 140 miliona dolara
ostalo - 1,1 milijardi dolara
Fiat Chrysler
Automobilski magnat potrošio je 1,97 milijardi na marketing, a ovako su rasporedili budžet po različitim medijima:
TV - 900 miliona dolara
časopisi - 71 miliona dolara
štampa - 10 miliona dolara
internet - 110 miliona dolara
ostalo - 808 miliona dolara
Toyota
Japanski gigant imao je budžet za reklame koji je prešao dve milijarde i uvećan je u odnosu na prošlu godinu za 4,1 posto.
TV - 959 miliona dolara
časopisi - 152 miliona dolara
štampa - 13 miliona dolara
internet - 112 miliona dolara
ostalo - 815 miliona dolara
General Motors
Posle brojnih povučenih vozila, svakako da GM ne sme da žali na reklamama. Budžet za 2013. prešao je uveliko dve milijarde.
TV - 1,3 milijardi dolara
časopisi - 185 miliona dolara
štampa - 143 miliona dolara
internet - 176 miliona dolara
ostalo - 1.3 milijarde dolara