NOVI "MOMCI" U KRAJU: Ove ruske "zveri" sprovode osvetu u Siriji! (FOTO)
Ruski predsednik Vladimir Putin je samo nekoliko sati pošto je saopšteno da iza rušenja aviona A321 na Sinaju stoje teroristi, naredio žestok kontranapad na položaje IS u Siriji. U toku je najžešća vazdušna kampanja protiv islamista, a podršku daju i krstareće rakete sa brodova iz Sredozemnog mora.
Dok Putinove letelice udaraju na Islamsku državu sa neba, sirijski vojnici daju podršku sa kopna. Ruski ministar odbrane Sergej Šojgu, precizirao da je ruska avijacija izvršila masovni vazdušni napad na pozicije terorista u Siriji, uništivši 140 objekata. Prema njegovim riječima, ruska avijacija je za gađanje terorističkih ciljeva počela da koristi i strateške bombardere Tu-160, Tu-95MS i Tu-22.
Tu-160 – Može neopaženo da prodre u vazdušni prostor
Tupoljev Tu-160 je supersonični strateški bombarder sa promenjivom geometrijom krila. Uveden je u naoružanje SSSR 1987. godine kao pandan američkom B1. Rusija trenutno poseduje 16 primeraka operativnih Tu-160, a proizvodnja je i dalje u toku.
Krila ovog aviona mogu da menjaju ugao od 20 do 65 stepeni. Ovo omogućava avionu kombinaciju kratkog poletanja i sletanja, dobre performanse pri krstarenju, ali i isto tako dobre karakteristike pri letu na velikim brzinama. Avion pokreću 4 motora kuznjecov NK-321, koji su inače najjači avionski motori ikada instalirani na neki avion. Ovi motori sa lakoćom obezbeđuju brzine od 2 maha.
Avion poseduje sistem za dopunu goriva u vazduhu, a iu rezervoar može da primi 130 tona goriva koje mu obezbeđuju 15 sati neprekidnog leta pri brzini od 850 km/h na visini od 9.145 m. Stajni trap aviona je sistem tricikl sa prednjom nosnom nogom i dve glavne noge ispod krila. Na prednjoj nozi su udvojeni točkovi "blizanci" a na glavnim nogama stajnog trapa se nalaze po 3 para točkova tako da avion ima ukupno 14 točkova, što mu omogućava da, iako je težak, sleće i poleće sa loše pripremljenih poletno-sletnih staza.
Ruski komandant Igor Hvorov je izjavio 2006. da Tu-160 može neopaženo da prodre u vazdušni prostor SAD preko Severnog pola iako ne poseduje "stelt" tehnologiju.
Tu-160 poseduje najsavremenije ruske radare kao što su ofanzivni radar "Obzor-K" i "Sopku", radar za osmatranje terena. Posada se sastoji od 4 člana, koju čine 2 pilota, nišandžija (navigator) i operator naoružanja i elektronske odbranu aviona od projektila. Avion poseduje sedišta koja se po potrebi mogu katapultirati u slučaju havarije. Rusija je objavila da je u toku modernizacija ovih aviona, koja je otpočela 2003. godine. Avion inače ima samo analogne instrumente, za razliku od zapadnih strateških bombardera, čiji su instrumenti digitalizovani.
Sam avion ima dva velika skladišta jednakog kapaciteta, raspoređena jedno iza drugog po osi aviona. Svako skladište ima tačno jedan otvor na trupu aviona i može da primi:
- 6 projektila H-55/H-55M,
- ili 12 projektila malog dometa H-15
- ili 12 bombi različitih tipova do težine 1 500 kg po komadu (termodinamične i obične)
Tupoljev Tu-95 - je strateški bombarder podzvučne brzine
Jedan je od najuspešnijih strateških bombardera bivšeg SSSR, a još uvek je u upotrebi u ruskoj vojsci.
Pogon su mu četiri "Kuznjecov" turbo-elisna motora, od kojih svaki ima kontra-rotacione propelere što ga - uz aerodinamičke osobine - čini jednim od najbržih ikad napravljenih elisnih aviona. Avion Tu-95 je strateški bombarder potpuno metalne konstrukcije, uglavnom napravljen od aluminijumskih legura kao i legura magnezijuma i čelika.
Avion je visokokrilac sa četiri turboeliosna motora koji se nalaze na krilima. Turboelisni motori Kuznjecov NK-12M su bili opremljeni diferencijalnim prenosnikom, koji je omogućavao postavljanje dve elise sa suprotnim smerom obrtanja, što je pored aerodinamičkih svojstava aviona omogućilo avionu Tu-95 postizanje maksimalne brzine od 920km/h.
Svaka elisa ima četiri metalna peraja promenljivog koraka. Tu-95 predstavlja najbrži avion sa ovom vrstom pogona na svetu. Pored toga ovi motori se odlikuju veoma niskom specifičnom potrošnjom goriva po 250 do 300 gr/ KS/h i 10 puta dužim resursima od bilo kog avio motora toga doba.
Avion ima ukupno 10 točkova koji mu omogućavaju bezbedno sletanje i na loše pripremljenim pistama. Avion je bio opremljen nasavremenijom avionikom i elektronskim uređajima koje je tada mogao da proizvede Sovjetski Savez. Posada je smeštena u dve kabine pod pritiskom koje se nalaze na početku i kraju trupa aviona. Letelica nije imala sistem za automatsko izbacivanje posade u slučaju potrebe polazeći od pretpostavke da zbog brzine aviona posada ima vremena da iskoči iz ošećenog aviona. Pored toga opremljen je sistemom za dopunjavanje gorivom u letu tako da mu je dolet povećan na preko 32.000km. U toku razvoja i dugogodišnjeg korišćenja Tu-95 nastale su mnoge varijate ovog aviona.
Naoružanje:
- 6 do 16 raketa tipa H-20/H-22/H-26/H-55 (maksimalno 15 tona)
- Nuklearne bojeve glave snage od 20 do 50 Mt
- Konvencionalne bombe (slobodno padajuće težina od 1.500 do 9.000kg)
- Jedan ili dva odbrambena topa GŠ-23, 23 mm, smešteni u repu aviona
Tupoljev Tu-22 - strategijski supersonični bombarder sa promenljivom geometrijom krila
Trenutno se nalazi u ruskom i indijskom ratnom vazduhoplovstvu. Avion je bombarder dugog dometa sa dva turbomlazna motora. Niskokrilac sa krilima promenljive geometrije strelastog oblika, u sklopljenom položaju krila, avion ima minimalnu površinu krila a ugao nagiba krila iznosi 65 stepeni pri maksimalnoj otvorenosti i površini krila ugao nagiba krila iznosi 20stepeni.
Stajni trap je sistema tricikl, na prednjoj nosnoj nozi imao je dva točka blizanca a dve osnovne noge koje su se nalazile ispod krila imale si po 4 točka tako da avion ima ukupno 10 točkova, što mu olakšava sletanje i poletanje sa različito pripremljenih poletno sletnih staza. Zadnje osnovne noge stajnog trapa se uvlače u krila a prednja nosna noga u trup aviona.
Dva turbomlazna motora NK-25 potiska 245 kN su postavljeni u unutrašnjosti repnog dela aviona. Trup aviona se sastoji od dva dela prvi do uvodnika za vazduh motora je okruglog poprečnog preseka dok je drugi deo koji se prostire od uvodnika za vazduh do izduvnika motora pravougaonog poprečnog preseka. U prednjem delu, koje izgleda kao vrh koplja, nalazi se kabina pilota. Gotovo svi operativni avioni su snabdeveni sistemom za dopunu gorivom u letu. Avion je trosed, posadu sačinjavaju pilot, navigator i operator oružar koji je ujedno i radio operater.
Naoružanje:
- Tupoljev Tu-22m3 naoružan raketama Kh-22
- Top: 1 h 23mm GŠ-23 za samoodbranu ugrađen na repu sa daljinskim upravljanjem
- 3 h rakete Kh-22
- 6 h rakete MKU-6-1 na rotacionom lanseru u unutrašnjosti aviona plus 4 rakete na dva podvesna nosača ispod krila aviona
- 1 h raketa Kh-55 krstareća raketa dugog doleta
- slobodno padajuće bombe 69 h FAB 250 ili 8 h FAB 1500.