PARIZ: Mercedesov AMG C63 uz redukovan motor do iste snage
Iako utemeljen na srodnicima iz klase C, AMG C63 baštini dosta novog, kao spolja, tako i ispod haube.
Na Pariskom sajmu automobila, na centralnoj pozornici, Mercedes je pokazao svoju novu kreaciju, AMG C63. U odnosu na prethodnika iz C klase, ovaj primerak ima motor manje zapremine, ali su performanse praktično iste, pa je nemačka kuća praktično napravila odličnu ekonomizaciju ne izgubivši na osobinama.
Osmoventilski motor AMG C63 "spao" je sa 6,2 na 4,0 litara, ali je popravio momenat sile. Naime, AMG C63 uz snagu od 469 "konja" može do 650 Nm, dok je ranije imao 11 KS više. Sportska verzija, AMG C63 S tek pokazuje koliko je izbalansiranija nego ranije. Sadašnje odlike su 503 KS i obrtni momenat od 700 Nm, dok je pređašnja moć bila: 507 KS, ali uz "samo" 610 Nm pri 5.200 obrtaja u minutu.
Novi, redukovani V8 motor ima maksimum od 1,750 obrtaja po minutu i brže ubrzava nego prethodnik od 6,2 l: u AMG C63 do 100 km/č treba 4 sekunde, a u AMG C63 S 3,9 sekundi. U paru sa novim motorom ide sedmostepeni automatski menjač koji "brže menja iz nižeg u veći stepen prenosa i obratno zahvaljujući unapređenju kvaliteta izrade i softvera", kažu u Mercedesu. Blokada radnjeg diferencijala postala je deo standardne postavke, kao i tri načina podešavanja vešanja.
Novo čedo nemačkog proizvođača preuzelo je stilski pristup spoljašnjice i unutrašnjosti koji imaju ostali pripadnici klase C, uz nekoliko razlika. Tako je prednji deo automobila je ekskluzivna odlika AMG modela i širi je pre 5 cm od "braće". Prednja krila su šira takođe, a napravljena su od lakog aluminijuma i omogućavaju šire gazište. Agresivna maska podrazumeva velike otvore za hlađenje.
Novost je i zadnja maska na čijem se dnu nalaze dve dvostruke izduvne cevi i suptilni zavraćeni spojler koji pojačava prijanjanje na podlogu. Standardne felne od 18 cola šire su nego pre, a opcione su i one od 19 cola sa sportskim pneumaticima.
Unutrašnjost nije ništa manje zanimljiva. Krupan, ravan volan urađen je u sportskom maniru, te zajedno sa sedalima upućuju na zaključak da ste u automobilu kome su brzina i agilnost primarne odlike. Prva dostupna varijanta AMG C63 je Edition 1 serija koja je bazirana na AMG C63 S. Prodaja "pravih" modela, klasičnog i sportskih, počeće u martu 2015.
Pogledajte još:
BMW predstavio seriju 2 u Parizu
Nissan Pulsar Nismo obasjan svetlima Pariskog salona