ПАРИЗ: Мерцедесов АМГ Ц63 уз редукован мотор до исте снаге
Иако утемељен на сродницима из класе Ц, АМГ Ц63 баштини доста новог, као споља, тако и испод хаубе.
На Париском сајму аутомобила, на централној позорници, Мерцедес је показао своју нову креацију, АМГ Ц63. У односу на претходника из Ц класе, овај примерак има мотор мање запремине, али су перформансе практично исте, па је немачка кућа практично направила одличну економизацију не изгубивши на особинама.
Осмовентилски мотор АМГ Ц63 "спао" је са 6,2 на 4,0 литара, али је поправио моменат силе. Наиме, АМГ Ц63 уз снагу од 469 "коња" може до 650 Нм, док је раније имао 11 КС више. Спортска верзија, АМГ Ц63 С тек показује колико је избалансиранија него раније. Садашње одлике су 503 КС и обртни моменат од 700 Нм, док је пређашња моћ била: 507 КС, али уз "само" 610 Нм при 5.200 обртаја у минуту.
Нови, редуковани В8 мотор има максимум од 1,750 обртаја по минуту и брже убрзава него претходник од 6,2 л: у АМГ Ц63 до 100 км/ч треба 4 секунде, а у АМГ Ц63 С 3,9 секунди. У пару са новим мотором иде седмостепени аутоматски мењач који "брже мења из нижег у већи степен преноса и обратно захваљујући унапређењу квалитета израде и софтвера", кажу у Мерцедесу. Блокада радњег диференцијала постала је део стандардне поставке, као и три начина подешавања вешања.
Ново чедо немачког произвођача преузело је стилски приступ спољашњице и унутрашњости који имају остали припадници класе Ц, уз неколико разлика. Тако је предњи део аутомобила је ексклузивна одлика АМГ модела и шири је пре 5 цм од "браће". Предња крила су шира такође, а направљена су од лаког алуминијума и омогућавају шире газиште. Агресивна маска подразумева велике отворе за хлађење.
Новост је и задња маска на чијем се дну налазе две двоструке издувне цеви и суптилни завраћени спојлер који појачава пријањање на подлогу. Стандардне фелне од 18 цола шире су него пре, а опционе су и оне од 19 цола са спортским пнеуматицима.
Унутрашњост није ништа мање занимљива. Крупан, раван волан урађен је у спортском маниру, те заједно са седалима упућују на закључак да сте у аутомобилу коме су брзина и агилност примарне одлике. Прва доступна варијанта АМГ Ц63 је Едитион 1 серија која је базирана на АМГ Ц63 С. Продаја "правих" модела, класичног и спортских, почеће у марту 2015.
Погледајте још:
BMW представио серију 2 у Паризу
Nissan Пулсар Нисмо обасјан светлима Париског салона