PEŠAKE ILI PUTNIKE? Samovozeći automobili moraće nekoga da "ŽRTVUJU" u slučaju nesreće
Pročitajte šta o tome misle ispitanici u najnovijem istraživanju.
Autonomna vožnja jedna je od najaktuelnijih tema u auto-industriji, i svima je jasno da je era samovozećih automobila pred nama. Kompanija Gugl već neko vreme testira svoja autonomna vozila (pogledajte OVDE), a Tesla Motors svojim korisnicima već nudi vozila koja sama sobom upravljaju. Maltene svaka veća kompanija koja se bavi proizvodnjom automobila uzima udela u razvoju autonomnih automobila.
Analitičari kažu kako ćemo uskoro na putevima viđati sve više samovozećih automobila (detaljnije pročitajte OVDE), ali pre nego što ovo zaista postane uobičajena praksa, stručnjaci moraju da reše neke probleme koji se sami nameću.
Jedno od najtežih pitanja i moralnih dilema vezanih za samovozeće automobile je koga će vozilo "žrtvovati" u slučaju nesreće - pešake ili putnike u automobilu.
Nedavna studija pokazala je da 75 odsto ispitanika misli kako samovozeći automobili treba da imaju softver koji će u slučaju nesreće žrtvovati jednog od putnika kako bi spasili pešake. Istraživanje je pokazalo i da ispitanici misle kako ne treba žrtvovati putnike ako će se spasiti samo jedan pešak, ali ako bi se time spasilo više ljudi, onda treba žrtvovati putnike u automobilu.
Ova studija je sprovedena na stotinama ispitanika, a postavljena su im etička pitanja vezana za autonomna vozila. Rezultati istraživanja pokazali su i kako će manje ljudi kupiti samovozeće automobile ako njihovim sigurnosnim programima upravlja država.