ПЕШАКЕ ИЛИ ПУТНИКЕ? Самовозећи аутомобили мораће некога да "ЖРТВУЈУ" у случају несреће
Прочитајте шта о томе мисле испитаници у најновијем истраживању.
Аутономна вожња једна је од најактуелнијих тема у ауто-индустрији, и свима је јасно да је ера самовозећих аутомобила пред нама. Компанија Гугл већ неко време тестира своја аутономна возила (погледајте ОВДЕ), а Тесла Моторс својим корисницима већ нуди возила која сама собом управљају. Малтене свака већа компанија која се бави производњом аутомобила узима удела у развоју аутономних аутомобила.
Аналитичари кажу како ћемо ускоро на путевима виђати све више самовозећих аутомобила (детаљније прочитајте ОВДЕ), али пре него што ово заиста постане уобичајена пракса, стручњаци морају да реше неке проблеме који се сами намећу.
Једно од најтежих питања и моралних дилема везаних за самовозеће аутомобиле је кога ће возило "жртвовати" у случају несреће - пешаке или путнике у аутомобилу.
Недавна студија показала је да 75 одсто испитаника мисли како самовозећи аутомобили треба да имају софтвер који ће у случају несреће жртвовати једног од путника како би спасили пешаке. Истраживање је показало и да испитаници мисле како не треба жртвовати путнике ако ће се спасити само један пешак, али ако би се тиме спасило више људи, онда треба жртвовати путнике у аутомобилу.
Ова студија је спроведена на стотинама испитаника, а постављена су им етичка питања везана за аутономна возила. Резултати истраживања показали су и како ће мање људи купити самовозеће аутомобиле ако њиховим сигурносним програмима управља држава.