Prodaja šampona u BiH pala za četvrtinu
SARAJEVO - Građani Bosne i Hercegovine u prošloj godini potrošili su za četvrtinu manje novca za kupovinu šampona i gelova za tuširanje, prozilazi iz izveštaja londonske kompanije Euromonitor Internacional, koja se bavi istraživanjem tržišta i izradom izveštaja za najveće svetske proizvođače.
Objašnjenje se traži u slaboj ekonomiji i kupovnoj moći stanovništva, kao i u poskupljenju ovih proizvoda koje, makar neznatno, izaziva pad prodaje.
Prema zvaničnim podacima vodećih proizvođača i distributera sredstava za ličnu higijenu, među kojima su poznate marke "kolgejt", "palmoliv", "bajerzdorf" "unilever BH", prodaja ovih proizvoda u BiH prošle godine je pala za više od četvrtinu, a godinu dana ranije 12 odsto.
Direktor marketinga kompanije Euromonitor International, Bil Tompson, ističe da je cena najvažniji kriterijum prema kojem se potrošači u BiH opedeljuju pirlikom kupovine.
Prema informacijama vodećih distibutera u BiH, pad prodaje sredstava za ličnu higijenu na tržištu BiH objašnjava se slabljenjem kupovne moći, a neka istraživanja pokazuju i da su kupci ranije stvarali zalihe sredstava za higijenu, a sada ih kupuju tek pošto do kraja potroše one koje već imaju.