Продаја шампона у БиХ пала за четвртину
САРАЈЕВО - Грађани Босне и Херцеговине у прошлој години потрошили су за четвртину мање новца за куповину шампона и гелова за туширање, прозилази из извештаја лондонске компаније Еуромонитор Интернационал, која се бави истраживањем тржишта и израдом извештаја за највеће светске произвођаче.
Објашњење се тражи у слабој економији и куповној моћи становништва, као и у поскупљењу ових производа које, макар незнатно, изазива пад продаје.
Према званичним подацима водећих произвођача и дистрибутера средстава за личну хигијену, међу којима су познате марке "колгејт", "палмолив", "бајерздорф" "унилевер БХ", продаја ових производа у БиХ прошле године је пала за више од четвртину, а годину дана раније 12 одсто.
Директор маркетинга компаније Еуромонитор Интернатионал, Бил Томпсон, истиче да је цена најважнији критеријум према којем се потрошачи у БиХ опедељују пирликом куповине.
Према информацијама водећих дистибутера у БиХ, пад продаје средстава за личну хигијену на тржишту БиХ објашњава се слабљењем куповне моћи, а нека истраживања показују и да су купци раније стварали залихе средстава за хигијену, а сада их купују тек пошто до краја потроше оне које већ имају.