PROMENE U GSP-U: Beogradski trolejbusi idu u istoriju
U voznom parku najvećeg gradskog prevoznika, osim tramvaja, autobusa i trolejbusa odnedavno su i elektrobusi.
Do kraja godine biće pokrenuti tenderi za još 10 solo i 30 zglobnih autobusa, o čemu se pregovara sa gradom. Plan je da se za pet godina kupi 500 autobusa.
GDE MOŽETE DA SE PARKIRATE: Do kraja godine zatvorena garaža „Obilićev venac“ (INFOGRAFIK)
“Kupovinu novih trolejbusa držimo na "stendbaju" jer smo krenuli u priču sa elektrobusima. Ukoliko se pokažu kako očekujemo, više nam se isplati da nastavimo sa nabavkom ovih vozila koja ne zahtevaju kontaktnu mrežu i mnogo su praktičnija za održavanje, a cena je približno ista. Sad nam predstoji rekonstrukcija trolejbusa "Belkomunmaša". A u septembru-oktobru ćemo dobiti probni trolejbus iz Belorusije koji proizvodi fabrika MAZ. On će biti šest meseci na testiranju u Beogradu. Ako se performanse pokažu, kako očekujemo i sa dopunskim kretanjem bez kontaktne mreže, verujem da ćemo ući u nabavku 10 komada godišnje”, kaže Željko Milković, direktor GSP "Beograd".
Evo šta je dozvoljeno UNETI NA GRADSKE BAZENE U SRBIJI
Prema njegovim rečima i tramvaje očekuje rekonstrukcija i modernizacija. Kako kaže, biće remontovano 40 "kata". Osim spoljašnjosti, sa led osvetljenjem modernije će izgledati i unutrašnjost vozila, a biće ugrađena i klima.
UPOZORENJE ZA GRAĐANE! Džeparoši operišu na pešačkom prelazu u samom centru Beogradu (FOTO)
Milković kaže da klima za takav tramvaj košta 200.000 evra, a da ih oni imaju 120.
“Ukupan remont jednog tramvaja koštaće pola miliona. To je relativno povoljno, s obzirom na to da se ranije za remont izdvajalo od 270.000 do 850.000 evra. Sve dok je iznos popravke trećina vrednosti vozila, isplativo je ulaganje. S druge strane, za remont kočionog sistema na KAF tramvajima, koji takođe moramo da uradimo, potrebno je 70.000 evra po vozilu, a ima ih 30. To je trošak od dva miliona evra”, kaže on.