ПРОМЕНЕ У ГСП-У: Београдски тролејбуси иду у историју
У возном парку највећег градског превозника, осим трамваја, аутобуса и тролејбуса однедавно су и електробуси.
До краја године биће покренути тендери за још 10 соло и 30 зглобних аутобуса, о чему се преговара са градом. План је да се за пет година купи 500 аутобуса.
ГДЕ МОЖЕТЕ ДА СЕ ПАРКИРАТЕ: До краја године затворена гаража „Обилићев венац“ (ИНФОГРАФИК)
“Куповину нових тролејбуса држимо на "стендбају" јер смо кренули у причу са електробусима. Уколико се покажу како очекујемо, више нам се исплати да наставимо са набавком ових возила која не захтевају контактну мрежу и много су практичнија за одржавање, а цена је приближно иста. Сад нам предстоји реконструкција тролејбуса "Белкомунмаша". А у септембру-октобру ћемо добити пробни тролејбус из Белорусије који производи фабрика МАЗ. Он ће бити шест месеци на тестирању у Београду. Ако се перформансе покажу, како очекујемо и са допунским кретањем без контактне мреже, верујем да ћемо ући у набавку 10 комада годишње”, каже Жељко Милковић, директор ГСП "Београд".
Ево шта је дозвољено УНЕТИ НА ГРАДСКЕ БАЗЕНЕ У СРБИЈИ
Према његовим речима и трамваје очекује реконструкција и модернизација. Како каже, биће ремонтовано 40 "ката". Осим спољашњости, са лед осветљењем модерније ће изгледати и унутрашњост возила, а биће уграђена и клима.
УПОЗОРЕЊЕ ЗА ГРАЂАНЕ! Џепароши оперишу на пешачком прелазу у самом центру Београду (ФОТО)
Милковић каже да клима за такав трамвај кошта 200.000 евра, а да их они имају 120.
“Укупан ремонт једног трамваја коштаће пола милиона. То је релативно повољно, с обзиром на то да се раније за ремонт издвајало од 270.000 до 850.000 евра. Све док је износ поправке трећина вредности возила, исплативо је улагање. С друге стране, за ремонт кочионог система на КАФ трамвајима, који такође морамо да урадимо, потребно је 70.000 евра по возилу, а има их 30. То је трошак од два милиона евра”, каже он.