Slovenija mora da plati MILIONSKU odštetu Zastavi!
Nadležni prvostepeni sud u Ljubljani upravo je presudio da Slovenija kragujevačkoj Grupi Zastava vozila, na ime nezakonito uzurpirane imovine, mora da isplati nadoknadu za prodajno-servisni objekat u Ljubljani, procenjen na oko 2,4 miliona evra, piše "Danas".
Kako navodi beogradski dnevnik, Zastava, međutim, očekuje znatno veću nadoknadu, uvećanu za kamate obračunate za 24 godine unazad, preciznije za period od 31. januara 1991.
Generalni direktor Grupe Zastava vozila Dragan Srejović kaže da će se kragujevačka fabrika, ukoliko drugostepeni sud u Ljubljani, po žalbi države Slovenije, poništi prethodnu presudu, obratiti Sudu u Strazburu, čime u Zastavi, prema njegovim rečima, demonstriraju čvrstu rešenost da povrate ili naplate imovinu koja je u minulim decenijama, širom bivše Jugoslavije, sticana novcem Zastavinih trudbenika.
Zastava, tvrdi Srejović, poseduje validnu dokumentaciju o imovini te fabrike u svim novonastalim državama na prostoru nekadašnje SFRJ.
NA REDU I CRNA GORA
Za razliku od Hrvatske, Makedonije i BiH, Crna Gora, slično Sloveniji, nije voljna da sporazumno reši zahtev Zastave da joj se vrati imovina u toj državi.
Zato je Zastava nedavno nadležnom sudu u Podgorici podnela tužbu protiv Crne Gore, kojom zahteva da joj se plati lokacija u Bečićima, na kojem je izgrađen luksuzni hotel "Splendid".
Zastava za lokaciju u Bečićima, koju je kupila 80-ih godina prošlog veka, o čemu poseduje kompletnu dokumentaciju, traži nadoknadu od 11,5 miliona evra, ali je spremna da prihvati i procenu sudskog veštaka.
Srejović je izrazio očekivanje i da će uskoro biti rešen problem Zastavine imovine u Bosni i Hercegovini, konkretno u Sarajevu, u kojem Zastava poseduje dva prodajno-servisna objekta, ukupne vrednosti oko 1,4 miliona evra.
Kragujevačka fabrika je sporazumno svojevremeno naplatila svoju imovinu u Hrvatskoj (objekat u Zagrebu i odmaralište u Pučišću na Braču) i u Makedoniji (proizvodni pogoni i hotel u Ohridu i drugo).
Novcem od naplate te imovine Zastava je izmirila stari dug prema Fijatu, što je, pre desetak godina, bio prvi uslov za povratak Italijana u kragujevačku fabriku automobila.
Srejović kaže da u Grupi Zastava vozila planiraju da novcem od nadoknade za imovinu u Sloveniji i Crnoj Gori barem delimično reše finansijske probleme Zastave kamiona, Zastave specijalnih automobila u Somboru, Zastave INPRO i drugih firmi koje posluju u okviru te grupacije koja je inače, krajem maja, uvrštena u spisak od 17 domaćih preduzeća u restrukturiranju koja će biti zaštićena od potraživanja poverilaca u narednih godinu dana.