Словенија мора да плати МИЛИОНСКУ одштету Застави!
Надлежни првостепени суд у Љубљани управо је пресудио да Словенија крагујевачкој Групи Застава возила, на име незаконито узурпиране имовине, мора да исплати надокнаду за продајно-сервисни објекат у Љубљани, процењен на око 2,4 милиона евра, пише "Данас".
Како наводи београдски дневник, Застава, међутим, очекује знатно већу надокнаду, увећану за камате обрачунате за 24 године уназад, прецизније за период од 31. јануара 1991.
Генерални директор Групе Застава возила Драган Срејовић каже да ће се крагујевачка фабрика, уколико другостепени суд у Љубљани, по жалби државе Словеније, поништи претходну пресуду, обратити Суду у Стразбуру, чиме у Застави, према његовим речима, демонстрирају чврсту решеност да поврате или наплате имовину која је у минулим деценијама, широм бивше Југославије, стицана новцем Заставиних трудбеника.
Застава, тврди Срејовић, поседује валидну документацију о имовини те фабрике у свим новонасталим државама на простору некадашње СФРЈ.
НА РЕДУ И ЦРНА ГОРА
За разлику од Хрватске, Македоније и БиХ, Црна Гора, слично Словенији, није вољна да споразумно реши захтев Заставе да јој се врати имовина у тој држави.
Зато је Застава недавно надлежном суду у Подгорици поднела тужбу против Црне Горе, којом захтева да јој се плати локација у Бечићима, на којем је изграђен луксузни хотел "Сплендид".
Застава за локацију у Бечићима, коју је купила 80-их година прошлог века, о чему поседује комплетну документацију, тражи надокнаду од 11,5 милиона евра, али је спремна да прихвати и процену судског вештака.
Срејовић је изразио очекивање и да ће ускоро бити решен проблем Заставине имовине у Босни и Херцеговини, конкретно у Сарајеву, у којем Застава поседује два продајно-сервисна објекта, укупне вредности око 1,4 милиона евра.
Крагујевачка фабрика је споразумно својевремено наплатила своју имовину у Хрватској (објекат у Загребу и одмаралиште у Пучишћу на Брачу) и у Македонији (производни погони и хотел у Охриду и друго).
Новцем од наплате те имовине Застава је измирила стари дуг према Фијату, што је, пре десетак година, био први услов за повратак Италијана у крагујевачку фабрику аутомобила.
Срејовић каже да у Групи Застава возила планирају да новцем од надокнаде за имовину у Словенији и Црној Гори барем делимично реше финансијске проблеме Заставе камиона, Заставе специјалних аутомобила у Сомбору, Заставе ИНПРО и других фирми које послују у оквиру те групације која је иначе, крајем маја, уврштена у списак од 17 домаћих предузећа у реструктурирању која ће бити заштићена од потраживања поверилаца у наредних годину дана.