OVE BRENDOVE SVI ZNAMO: A imaju vojno poreklo!
Neki od nadaleko poznatih brendova širom sveta u početku su bili namenjeni samo vojsci, ili su nastali u vojnom okruženju.
Na prvom mestu su originalni džipovi, koji su bili najčešći četvorotočkaši u vojsci SAD tokom Drugog svetskog rata. Reč je o Willys MB džipovima.
I kompanija Mars je došla do recepta za M&M bombone kada je Forest Mars Senior video, još za vreme Španskog građanskog rata, kako vojnik jede parčiće čokolade prekrivene glazurom nalik na bombone, kako se ne bi topili na Suncu.
Poznati operater Vodafone počeo je "svoj život" kao deo vojne radio tehnologije u okviru kompanije Racal. Prvi Vodafonov mobilni telefon težio je 4 kg.
Čuvene naočare za Sunce, Rej ban, takođe su nastale u vojne svrhe, kada je kompanija zamoljena da napravi naočare koje bi pomagale pilotima na velikim visinama, smanjivale im glavobolje i sl.
I čuveni sok Fanta ima vojno nasleđe. Naime, za vreme trgovinskog embarga, u nacističkoj Nemačkoj, dakle za vreme Drugog svetskog rata, nije bilo Koka-kolinog sirupa, pa je šef nemačkog odeljka Koka-kole rešio da napravi piće od sastojaka koji su dostupni u zemlji.
Hugo bos je pravio nacističke uniforme. Sam osnivač, Hugo Boss je dobio zadatak da osmisli uniforme za Hitlerovu omladinu i za esesovce.
Porše je napravio dizajn čuvene "bube" po Hitlerovom zahtevu da se napravi narodski, jeftin auto. Prva buba izašla je 1938. godine.
Danas svi ovi brendovi nadaleko poznati, ali njihovo vojno nasleđe je ono što ih spaja.
Još malo "ekonomske istorije":