ОВЕ БРЕНДОВЕ СВИ ЗНАМО: А имају војно порекло!
Неки од надалеко познатих брендова широм света у почетку су били намењени само војсци, или су настали у војном окружењу.
На првом месту су оригинални џипови, који су били најчешћи четвороточкаши у војсци САД током Другог светског рата. Реч је o Willys МБ џиповима.
И компанија Марс је дошла до рецепта за M&M бомбоне када је Форест Марс Сениор видео, још за време Шпанског грађанског рата, како војник једе парчиће чоколаде прекривене глазуром налик на бомбоне, како се не би топили на Сунцу.
Познати оператер Водафоне почео је "свој живот" као део војне радио технологије у оквиру компаније Рацал. Први Водафонов мобилни телефон тежио је 4 кг.
Чувене наочаре за Сунце, Реј бан, такође су настале у војне сврхе, када је компанија замољена да направи наочаре које би помагале пилотима на великим висинама, смањивале им главобоље и сл.
И чувени сок Фанта има војно наслеђе. Наиме, за време трговинског ембарга, у нацистичкој Немачкој, дакле за време Другог светског рата, није било Кока-колиног сирупа, па је шеф немачког одељка Кока-коле решио да направи пиће од састојака који су доступни у земљи.
Хуго бос је правио нацистичке униформе. Сам оснивач, Хуго Boss је добио задатак да осмисли униформе за Хитлерову омладину и за есесовце.
Порше је направио дизајн чувене "бубе" по Хитлеровом захтеву да се направи народски, јефтин ауто. Прва буба изашла је 1938. године.
Данас сви ови брендови надалеко познати, али њихово војно наслеђе је оно што их спаја.
Још мало "економске историје":