Tajna crvenog karmina
"Sipajte sebi piće, stavite neki karmin i saberite se", govorila je Elizabet Tejlor.
Još od pamtiveka, žene su imale potrebu da budu jedinstvene. Način na koji su se oblačile, šminkale je predstavljao njih same i koliko su jedinstvene. Svaka je imala svoj zaštitni znak po kom su mogli da ih prepoznaju.
Tokom vremena je jedan mali kozmetički proizvod izazvao euforiju kod dama i postao nešto bez čega ne može da se živi. To je crveni karmin.
U praistoriji, lovci su bojili tela da bi se uklopili u okruženje, dok su sveštenici ukrašavali sebe kako bi iskazali poštovanje prema bogovima. Danas, ljudi na sve načine žele da privuku suprotan pol svojim izgledom.
Karmini su se u početku pravili od voća i biljnih sokova. Prvo je počeo da se pojavljuje na Bliskom Istoku, Severnoj Africi, Indiji. Žene Mesopotamije su među prvima počle da koriste ruževe, tako što su prahom ukrašavale usne. Mada, u Egiptu su intezivno počeli da koriste razne tipove karmina koji su imali otrovne sastojke u sebi i mogli da prouzrokoju ozbiljna oboljenja. Jedna od njih je bila i Kleopatra.
Posle Egipta, crveni karmin je svoje utočište pronašao u grčkom i rimskom carstvu. Pošto je Katolička crkva osudila korišćenje kozmetičkih proizvoda jer ga je povezala sa obožavanjem Satane, ovaj ruž je potpuno zaboravljen. Zahvaljujući engleskoj kraljici Elizabeti I, crveni ruž se vratio. Ruž koji je ona koristila bio je napravljen od pčelinjeg voska, suvog cveća, kao što su ruže ili muškatle. Njen modni stil, oštre crte lica i jarko crveno obojene usne, bio je popularan neko vreme, ali su posle toga taj karmin koristile samo žene niže klase i prostitutke.
Dolaskom industrijske revolucije krajem 19. veka, crveni karmin se vratio u modu. Niske cene, laka proizvodnja, rast fotografije i popularizacija glumica dovela je do toga da je karmin postao proizvod koji se najčešće koristi u drugoj polovini 20. veka.
Moris Levi je prvi izumeo metalnu cev za ruž, dok je pre toga ruž bio umotan u svilu. Uskoro su velike kompanije počele da prodaju karmine, kao što su Chanel, Guerlain, Elizabeth Arden, Estee Lauder. Zvezda kao što je Merlin Monro nije se pojavljivala bez crvenog karmina.
Nove boje karmina počele su da se pojavljuju 60-ih i 70-ih godina, čineći klasičnu crvenu samo jednim od mnogo izbora. Pastelne i nijanse boje kože postale su popularane tih godina, dok je pank pokret doveo crne i ljubičaste nijanse. Kasnije, 80-ih i 90-ih, crvena boja se vraća. Mac uvodi svoju prvu liniju karmina, dok je kod Madone on neizostavan.
U današnjem društvu, na karmin, naročito crven se gleda, kao na jedan od najvažnijih modnih artikala. Zvezde koje najčešće vidimo da ga nose su Gven Stefani, Tejlor Svift, Ema Stoun.
U nekim oblastima, ruž se koristi u medicinske svrhe i štiti usne od sunca i vetra, dok je negde postao deo života, kao na primer u Japanu, suprugama je bilo zabranjeno da izađu u javnost bez šminke.
Ruževi su sa nama već hiljadama godina, a ostaće sa nama koliko god moda bude postojala.