Toyota testira tehnologiju gorivnih ćelija
Toyotin automobil sa pogonom na vodonične gorive ćelije možda neće stići pre 2015. godine, ali ova tehnologija je već u upotrebi.
Gorive ćelije snage 1,11 megavata su postavljanje u centralu Toyotinog prodavca vozila u Los Anđelesu, kako bi proizvele jeftinu električnu energiju sa manjim emisijama ugljen-dioksida. One koriste membranu za razmenu protona (PEM), što je u osnovi ista tehnologija koja će se ugrađivati u budući Toyotin serijski automobil.
Prema izjavi kompanije, jedna od osnovnih prednosti sistema sa ovom membranom je jednostavno uključivanje i isključivanje. Osim što je pogodna za upotrebu u vozilima, Toyota veruje da ova pouzdana tehnologija može da garantuje „brzu isporuku“ energije, pa je ova nova jedinica sa gorivim ćelijama sposobna da isporuči polovinu potrebne snage za šest zgrada u Los Anđelesu, tokom letnjih meseci kada je tražnja najveća.
"Većina drugih tehnologija gorivih ćelija mora neprekidno da radi kako bi obezbedila snagu“; objašnjava Mark Yamamuchi, menadžer programa održivog razvoja. "Ovaj projekat je jedinstven i pomoći njega možemo da ispitamo karakteristike PEM tehnologije“. Ovo je najveća instalacija tog tipa na svetu, a Toyota tvrdi da njen stacionarni generator sa gorivim ćelijama može da proizvede dovoljno snage za napajanje 765 prosečnih američkih domaćinstava.