Toyota тестира технологију горивних ћелија
Toyotin аутомобил са погоном на водоничне гориве ћелије можда неће стићи пре 2015. године, али ова технологија је већ у употреби.
Гориве ћелије снаге 1,11 мегавата су постављање у централу Toyotinog продавца возила у Лос Анђелесу, како би произвеле јефтину електричну енергију са мањим емисијама угљен-диоксида. Оне користе мембрану за размену протона (ПЕМ), што је у основи иста технологија која ће се уграђивати у будући Toyotin серијски аутомобил.
Према изјави компаније, једна од основних предности система са овом мембраном је једноставно укључивање и искључивање. Осим што је погодна за употребу у возилима, Toyota верује да ова поуздана технологија може да гарантује „брзу испоруку“ енергије, па је ова нова јединица са горивим ћелијама способна да испоручи половину потребне снаге за шест зграда у Лос Анђелесу, током летњих месеци када је тражња највећа.
"Већина других технологија горивих ћелија мора непрекидно да ради како би обезбедила снагу“; објашњава Марк Yamamuchi, менаџер програма одрживог развоја. "Овај пројекат је јединствен и помоћи њега можемо да испитамо карактеристике ПЕМ технологије“. Ово је највећа инсталација тог типа на свету, а Toyota тврди да њен стационарни генератор са горивим ћелијама може да произведе довољно снаге за напајање 765 просечних америчких домаћинстава.