Venecuelanska autoindustrija pred kolapsom
Karakas - Venecuelanci koji uživaju u besplatnim autoputevima I jeftinom benzinu, bore se sa nedostatkom novih automobila na tržištu. Ovaj zastoj u proizvodnji izazvan je nedostatkom delova za ugradnju.
Fabrike u kojima se sastavljaju automobili u ovoj naftom bogatoj zemlji OPEKA, suočavaju se sa dramatičnim padom proizvodnje. U ovoj godini proizvedeno je pet puta manje vozila nego prethodne, a glavni razlog za to je nedostatak uvoznih delova usled ekonomske krize koja je počela prošle godine.
Četiri najveće fabrike za sklapanje automobila (Krajsler, Ford, Iveko i Tojota), postepeno su smanjivale proizvodnju od februara. Razlog nalaze pre svega u tome što strane kompanije moraju da prođu kompleksnu birokratsku proceduru da dobiju stranu valutu, a pre svega američke dolare. Naime, Venecuelanska vlada obezbeđuje otkup dolara po povoljnijem kursu samo kompanijama koje se bave uvozom i proizvodnjom hrane i lekova, a svi ostali moraju da kupuju dolare po višem kursu, na javnim aukcijama koje organizuje sama Vlada.
Prema zvaničnim podacima Karakasa, autoindustrija je primila tek nešto više od jednog procena strane valute u toku ove godine. U isto vreme proizvodnja automobila je pala za 82.6% u odnosu na isti period prošle godine.
Vlasti I dalje uveravaju građane da GM neće svoje fabrike zatvoriti dve svoje fabrike, ali iz samog GM stižu demanti. Oni planiraju da svoje prozvodne pogone zatvore već u toku ovog meseca, jer nemaju dovoljno delova za sklapanje vozila.
Usled ovog zastoja u proizvodnji i nemogućnosti dilera da nabave nova vozila, mnogi Venecuelanci čekaju na svoj automobil i duže od godinu dana. Oni koji ne žele da čekaju mogu da kupe polovnjaka, ali je, parodoksalno, ovakav automobil nekoliko puta skuplji od novog. Primera radi, novi Micubiši Lanser košta nešto više od 6 500 dolara (45 800 dolara po zvaničnom kursu), a isti automobil iz 2012. godine košta 18 500 dolara (130 000 po zvaničnom kursu).