Венецуеланска аутоиндустрија пред колапсом
Каракас - Венецуеланци који уживају у бесплатним аутопутевима И јефтином бензину, боре се са недостатком нових аутомобила на тржишту. Овај застој у производњи изазван је недостатком делова за уградњу.
Фабрике у којима се састављају аутомобили у овој нафтом богатој земљи ОПЕКА, суочавају се са драматичним падом производње. У овој години произведено је пет пута мање возила него претходне, а главни разлог за то је недостатак увозних делова услед економске кризе која је почела прошле године.
Четири највеће фабрике за склапање аутомобила (Крајслер, Форд, Ивеко и Тојота), постепено су смањивале производњу од фебруара. Разлог налазе пре свега у томе што стране компаније морају да прођу комплексну бирократску процедуру да добију страну валуту, а пре свега америчке доларе. Наиме, Венецуеланска влада обезбеђује откуп долара по повољнијем курсу само компанијама које се баве увозом и производњом хране и лекова, а сви остали морају да купују доларе по вишем курсу, на јавним аукцијама које организује сама Влада.
Према званичним подацима Каракаса, аутоиндустрија је примила тек нешто више од једног процена стране валуте у току ове године. У исто време производња аутомобила је пала за 82.6% у односу на исти период прошле године.
Власти И даље уверавају грађане да ГМ неће своје фабрике затворити две своје фабрике, али из самог ГМ стижу деманти. Они планирају да своје прозводне погоне затворе већ у току овог месеца, јер немају довољно делова за склапање возила.
Услед овог застоја у производњи и немогућности дилера да набаве нова возила, многи Венецуеланци чекају на свој аутомобил и дуже од годину дана. Они који не желе да чекају могу да купе половњака, али је, пародоксално, овакав аутомобил неколико пута скупљи од новог. Примера ради, нови Мицубиши Лансер кошта нешто више од 6 500 долара (45 800 долара по званичном курсу), а исти аутомобил из 2012. године кошта 18 500 долара (130 000 по званичном курсу).