VULIN: Povećan nivo doprinosa, mere štednje daju rezultate
BEOGRAD - Aleksandar Vulin je danas izjavio da je u februaru za 4,7 odsto povećan nivo doprinosa u Fond za penziono i invalidsko osiguranje u odnosu na isti mesec 2014. godine.
On je prilikom obilaska Kontakt centra Republičkog fonda za penziono i invalidsko osiguranje rekao da je evidentan veći broj zaposlenih, odnosno da su povećane uplate ljudi koji sada rade.
- Tu morate da računate i na nova radna mesta, ali i mnogo bolji rad naše inspekcije rada, koja je značajan broj ljudi prebacila iz onoga što nazivamo sivom ekonomijom u legalne tokove. Tu nema mesta politici, to su brojevi. U fond za penziono i invalidsko osiguranje je uplaćeno 4,7 odsto više nego što je bilo u februaru prošle godine - rekao je Vulin i dodao: "Važno je to što je značajno smanjena količina novca koju država dotira svakog meseca".
Kako je objasnio, fond za penziono i invalidsko osiguranje se ne dotira samo za penzije, već i za tuđu negu i pomoć, kao i za zdravstvene dodatke. Prema njegovim rečima, sada je to sa 48 spalo na 40 odsto.
Vulin je naglasio i da je dosta vremena i energije uloženo u to da sve informacije i rad samog fonda budu dostupni korisnicima. Kontakt centar je, prema njegovim rečima, način da sve informacije budu dostupne i da se tako štedi vreme.
Intervju koji je ministar Vulin dao za naš portal, a u kom je govorio o efektima primene Zakona o radu i kako da naplatite svoju zaradu ako vas gazda ne isplaćuje možete da pogledate ovde.
Direktorka fonda za penziono i invalidsko osiguranje, Dragana Kalinović, izjavila je, kako prenosi Tanjug, da Kontakt centar znači bolji i brži kontakt sa građanima, kao i ostvarivanje prava građana u fondu. Preko centra, svi građani na teritoriji države moći će da stupe u kontakt sa fondom i da dobiju odgovore na pitanja vezana za ostvarivanje svojih prava. Prema njenim rečima, u Kontakt centru radi devet operatera.
- Za nepunih mesec dana se javilo 2.000 građana, što je nama dokaz da su građani prepoznali boljitak kontakata i saradnje fonda preko Kontakt centra - navela je Dragana Kalinović. Prema njenim rečima, najčešća pitanja su u vezi sa starosnom penzijom i u kojoj fazi je rešavanje predmeta.
Ona je najavila da će u narednih sedam dana da omoguće građanima da elektronskim putem imaju uvid u kretanje svog predmeta, što se pokazalo kao najčešće pitanje.
Na kraju, ministar rada, socijalnih i boračkih pitanja, Aleksandar Vulin, je zaključio: "Mere daju rezultate, štedimo novac".